Elindult a járatseriff-rendszer Miskolcon
Cél az utasok biztonságának növelése, a tömegközlekedési eszközök nagyobb rendben és tisztán tartása.
Az utasok többsége inkább elégedett a MÁV szolgáltatásaival a Nézőpont Intézet felmérése szerint, vannak ugyanakkor továbbra is problémás területek, mint a pontosság és a tisztaság, valamint az állomások állapota.
A magyarok 20 százalékának javult, tizedének romlott a MÁV-ról alkotott véleménye az elmúlt egy évben, 41 százalékuk, a vonatot rendszeresen használók 69 százaléka, összességében inkább elégedett a MÁV szolgáltatásaival, 15, illetve 30 százalék inkább nem – közölte a Nézőpont Intézet közvélemény-kutatása alapján hétfőn az MTI-vel.
A Nézőpont Intézet 2019. november 9. és 14. között készített reprezentatív felmérést 1000 fő telefonos megkérdezésével.
A közleményben kiemelték, hogy a vasút szolgáltatásait rendszeresen használók körében 35 százalék véleménye javult, és csak feleannyi szemében romlott a MÁV megítélése.
A felnőtt magyarok 18 százaléka (1,4 millió ember) állította, hogy legalább havonta egyszer, további 30 százalék pedig időnként vonatozik.
Az összes megkérdezett és a rendszeresen vonattal utazók körében is a magas volt az elégedettek aránya a jegyvásárlási lehetőséggel, a MÁV alkalmazottak tájékozottságával, segítőkészségével, a menetrendek információtartalmával kapcsolatban.
Ugyanakkor a magyar vasút pontosságával és megbízhatóságával az összes felnőtt 55, a rendszeresen vonaton utazók 60 százaléka elégedett, miközben 31, illetve 39 százalék elégedetlen.
A másik problémás terület az állomások állapota és tisztasága, amellyel az összes megkérdezett 47, a rendszeresen vasúton utazók 51 százaléka mondta magát elégedettnek, és 40, illetve 47 százalékuk volt elégedetlen.
(MTI)