„Európai jelenség, hogy a fiúk már kisiskolás korban lemaradnak, ennek az egyik következménye, hogy az egyetemre sokkal több lány jut be, mint fiú” – nyilatkozta a Magyar Időknek Bedő Imre, a Férfiak Klubja elnöke, majd hozzátette: mindez azért problémás mert hazánkban a felsőfokú végzettségűek közel kétharmada nő, és ennek eredményeképp ezen nők fele nem talál végzettségében hozzáillő társat.
„A pedagógusok sokszor nem veszik figyelembe, hogy másként kell nevelni, másként kell fegyelmezni, motiválni egy fiúgyereket. Főleg igaz ez az általános iskola alsó tagozatára, amikor még a kamaszkori lázadás kialakulása előtt jól nevelhetők a gyerekek” – hangsúlyozta a szakértő, aki szerint sokszor állítanak lány példát a kisfiúk elé, ami éppen hogy ellentétes hatást vált ki belőlük.
Mint Bedő mondta, már óvodáskorban megfigyelhető néhány jelentős különbség a két nem viselkedésében.
A lányok játszanak fiús és lányos játékot egyaránt, a fiúk viszont kifejezetten kerülik a lányos játékokat, illetve szeretik a lányokat távol tartani a saját fiús játékaiktól, vagyis duplán védik területeiket. „Ez azért van így, mert a fiúk arra készülnek, ami az ő speciális hozzáadott értékük a világhoz. Ezt úgy tudják megtalálni, ha ösztönösen elkülönülnek, és a maguk nyersebb módján, más fiúkkal való szabad versengés során felismerik erősségeiket, elkezdik fejleszteni azokat a tulajdonságaikat, amelyekben ők jók” – fejtegette a szakember.
„A fiúgyerekek pedig nem mindig vagányságból rendetlenkednek a tanórán, hanem azért, mert sok esetben figyelmet követelnek, rosszul szólítják meg őket a női pedagógusok, nem jól motiválják” – magyarázta a szakértő, megjegyezve: „Persze a női pedagógusoknak is van eszköz a kezükben. Igény keletkeztetésével el tudják érni, hogy kifejezetten az ő kedvükért lehozzák akár a csillagokat is az égről a fiúgyerekek, de mindez speciális, fiúk által dekódolható kommunikációt, odafigyelést és lelki kapcsolatot is feltételez.”