Ezt nem láttuk jönni: egy friss nemzetközi felmérés szerint a diákok egyre kevésbé tudják használni a számítógépet (!)
A magyar nebulók ugyanakkor jóval az EU-s átlag fölött teljesítenek. Csehország pedig szárnyal. Francesca Rivafinoli szemlecikke.
Megjelentek diákok kompetenciáit mérő nemzetközi PISA-tesztek eredményei: Magyarország minden területen rontott 2012-höz képest, pedig akkor sem voltak fényesek az eredmények. Akkor főleg matematikából rontottunk, most viszont óriásit zuhant a magyar diákok eredménye a természettudományok és a szövegértés terén is.
Megjelent a 2015-ös PISA-tesztek eredménye: a nemzetközi kompetenciafelmérésben tavaly rosszabb eredményt értek el a diákok, mint a legutóbbi mérés idején, 2012-ben – írja az Index. Akkor matematikából volt súlyosabb a rontás 2009-hez képest – ez most szinten maradt, de a természettudományok és a szövegértés terén rosszabbak lettek az eredmények. Ezzel Magyarország jóval az OECD-átlag alatt van, ezen országok között az utolsó negyedben mindhárom területet tekintve.
Az OECD-országok eredményei átlagosan 493 és 500 pont között szokott lenni, a magyar eredmények azonban 470-477 pont között vannak. A természettudományokban 477, a szövegértésben 470, a matematikában szintén 477 pontot értek el a magyar diákok. A régióból Szlovákia rosszabbul áll, mint Magyarország, de Csehország az élmezőny alatt nem sokkal, Lengyelország pedig egyértelműen az élmezőnyben foglal helyet.
A PISA-tesztek első sorban nem a lexikális tudást mérik, hanem azt, hogy a tanulók mennyire képesek ismereteiket iskolán kívüli szituációkban alkalmazni – írja az Index.