Az október 28-i Fővárosi Közgyűlés kétség kívül legizgalmasabb témája a BKV új buszok rendelkezésre tartási (olyan bérleti konstrukció ahol a bérbeadó üzemeltetői feladatokat is vállal) szerződései voltak.
„De beszéljenek a számok! A szerződés szerint a BKV a futamidő alatt (8 év!) legalább 198.000.000 Ft-t köteles fizetni, de futásteljesítménytől függően az összeg elérheti a 227.700.000 Ft-t is. A szerződésben foglaltak szerint a bérbeadó vállalja a buszok leszállításán túl a buszok karbantartását, vizsgáztatását, valamint biztosítását. A buszvezetőt, üzemanyagot és az ablaktörlő folyadékot a BKV finanszírozza. A buszok a futamidő végén nem kerülnek a BKV tulajdonába! (…)
Rövid számolás után mindenki számára kiderülhet, hogy a felmerülő költségek 8 év alatt, az inflációt is számolva sem érik el a 8.000.000 forintot, ami azt jelenti, hogy a várható nyereségtartalom (adócsökkentési technikákat nem számítva) magasabb mint a busz újkori értéke ami figyelembe véve, hogy a szerződés végén a cég tulajdonában marad az akkor még sok tízmilliós értékű használt busz finoman fogalmazva döbbenetes.
Sajnos itt már nem csak a lába lóg ki a lónak.”