Tarlós: Nem életveszélyes a hármas metró

2015. október 16. 15:05

Ha életveszélyes lenne a 3-as metró, leállítanák – jelentette ki Tarlós István főpolgármester pénteki sajtótájékoztatóján. Az infrastruktúra felújítására a kormány ad pénzt, a munkát 2018 végéig kell befejezni. Az újpalotai villamos csak a Baross térig megy majd, a Budaörsi út novemberben készül el, az M1-M7 csomópont jövő áprilisban, a Széll Kálmán tér pedig jövő májusban.

2015. október 16. 15:05

Nem balesetveszélyes a 3-as metró, ha az lenne, azonnal leállítanák – hangsúlyozta Tarlós István főpolgármester pénteki budapesti sajtótájékoztatóján. Kifejtette: jelentést kért a 3-as metró állapotáról, és a BKV vezetése azt közölte, az eszközpark nagymértékben elhasználódott, és „ma már a leggondosabb karbantartással sem megelőzhető meghibásodások jelennek meg”. Mindezek ellenére a szakmai felügyelet és a felelős cégvezetés határozottan kijelenti, hogy a 3-as metróvonal nem balesetveszélyes – tette hozzá a főpolgármester.

Tarlós István kijelentette: a BKV és a városvezetés tisztában van az üzemeltetői felelősségével, balesetveszélyes állapot kialakulása esetén a BKV vezetése azonnal leállítaná a metrót. Ha ezt nem tennék meg, akkor utasítást adna erre – fűzte hozzá. A főpolgármester korábbi sajtóinformációkra reagálva kijelentette, hogy a 3-as metró alagútja sehol nem süllyed.

Közölte, a szerelvények felújítása megkezdődött, és a kormány határozatában erősítette meg, hogy 125 milliárd forintot biztosít az infrastruktúra felújítására. Elmondta, a legnagyobb problémát jelenleg az építés idejére a felszíni közlekedés biztosítása jelenti. Körülbelül 150 autóbusz lesz szükséges ahhoz, hogy pótolják a kimaradó metrójáratokat. Ez mintegy 15 milliárd forintba kerül majd – tette hozzá. Megjegyezte, ha ehhez Budapest nem kap segítséget, akkor is biztosítani tudja a főváros a fedezetet arra, hogy ezek a járművek rendelkezésre álljanak.

Tarlós István közölte, utasítást adott arra, hogy haladéktalanul írjanak ki közbeszerzést a kitérők és sínek beszerzésére. Erre azért van szükség, hogy ne tolódjon a felújítási határidő. A szükséges felszíni munkák megvalósítása kapcsán szintén utasítást adott arra, hogy a kivitelezői és a tervezői megbízásokat azonnal adják ki. A projektgazda a BKV lesz, a felújítás befejezési határideje 2018 vége.

Nem fog az Astoriáig menni az újpalotai villamos, csak a Baross térig

Tarlós István elmondta azt is, hogy az újpalotai villamosvonal 2019-ig elkészül, erre a főváros 26 milliárd forintos uniós támogatást kaphat. A beruházás teljes összege ennél 5-7 milliárddal kerülhet többe, a járművek ára nélkül. Kitért arra, hogy a Baross tér és Újpalota közötti szakasz egyébként 100 milliárd forinttal olcsóbb, mintha a 4-es metrót hosszabbítanák meg.

A főpolgármester közölte: a villamosvonalat a Baross térig építik meg, és az az elképzelés, miszerint a villamosvonalnak az Astoriáig kellene megépülnie, nem fog megvalósulni. Ez – magyarázta – megdrágítaná a beruházást, az Astoriánál nem lenne hely a szükséges villamosforduló-kapacitás kiépítésére, valamint a Baross téri aluljáró teljes födémszerkezetét ki kellene cserélni, mert az nem bírja el a villamost.

Hozzátette: a prognózisok szerint a 7-es buszokhoz képest 5-8 perc időmegtakarítást jelent majd a villamossal való utazás az utasoknak. Elmondta azt is, hogy a beruházás miatt mintegy negyven, javarészt elhasználódott ingatlant kell lebontani, ezek fele régi szolgáltató létesítmény. Az érintettekkel folynak az egyeztetések.

A Budaörsi út november végén, a Széll Kálmán tér jövő májusban készül el

Tarlós István a jelenleg folyó felújítási munkákról szólva közölte: a Széll Kálmán tér átalakítása 2016. május 10-én fejeződik be. A budai fonódó villamoshálózat kiépítését 2015. december 23-ára fejezik be, a Lánchíd budai hídfőjénél az alagútátépítést 2016. március 16-ára, a Budaörsi út felújítását 2015. november 24-ére, az M1-M7-es csomópont átépítését pedig 2016 áprilisában.

A főpolgármester elmondta azt is, hogy elkészült egy koncepció a HÉV-szerelvények felújítására. A járművek – mintegy 300 kocsi – felújítási munkálatai a BKV műhelyében, magyar kivitelezővel, az önkormányzat saját cégének kivitelezésben megvalósíthatók lennének, így nem kellene közbeszerzést kiírni. A kocsibelsők teljes körű felújítása mintegy 15 milliárd forintba, a hajtáskorszerűsítés ugyanennyibe, míg az infrastruktúra, a pálya és a biztonsági berendezések felújítása újabb 30 milliárd forintba kerülne. A projekt tehát összesen 60 milliárd forintot igényel.

Tarlós István a Magyar Liberális Párt hozzá érkezett levelére reagálva egyebek mellett elmondta, 1990 és 2010 között 1274 P+R őrzött parkolóhelyet létesítettek. 2011 és 2015 között további 1200-at hoztak létre, és a jövő év végéig további 2067 épül meg. Tehát 2016 végére háromszor annyit létesítenek, mint amit 2010-ig húsz év alatt kialakítottak – mutatott rá a főpolgármester.

Összesen 15 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
liberálzöld.
2015. október 16. 16:44
Tutti, hogy nem életveszélyes. A Tarlósnak. Meg nekem sem. Egyikünk sem jár a közelében sem.
states
2015. október 16. 15:22
Sok aljassága volt a Demszky-féle 20 évnek, de ezek közül is kiemelkedik a 3-as metróval kapcsolatos mostani kommunikációjuk. 20 évig a kisujjukat sem mozdították, hagyták szétrohadni, egyébként a várossal együtt, és most van pofájuk riogatni az embereket akkor, amikor Tarlós, aki egyébként csodát tett a várossal és a közlekedésével 5 év alatt, mindent megtesz, hogy bepótolja az ő mulasztásaikat.
pollip
2015. október 16. 15:11
Pedig a ballib azt mondja, hogy életveszélyes. Tudom, hogy mindenben hazudoznak, de ez a rémhírkeltés nagyon durva.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!