Tarlós István elmondta azt is, hogy az újpalotai villamosvonal 2019-ig elkészül, erre a főváros 26 milliárd forintos uniós támogatást kaphat. A beruházás teljes összege ennél 5-7 milliárddal kerülhet többe, a járművek ára nélkül. Kitért arra, hogy a Baross tér és Újpalota közötti szakasz egyébként 100 milliárd forinttal olcsóbb, mintha a 4-es metrót hosszabbítanák meg.
A főpolgármester közölte: a villamosvonalat a Baross térig építik meg, és az az elképzelés, miszerint a villamosvonalnak az Astoriáig kellene megépülnie, nem fog megvalósulni. Ez – magyarázta – megdrágítaná a beruházást, az Astoriánál nem lenne hely a szükséges villamosforduló-kapacitás kiépítésére, valamint a Baross téri aluljáró teljes födémszerkezetét ki kellene cserélni, mert az nem bírja el a villamost.
Hozzátette: a prognózisok szerint a 7-es buszokhoz képest 5-8 perc időmegtakarítást jelent majd a villamossal való utazás az utasoknak. Elmondta azt is, hogy a beruházás miatt mintegy negyven, javarészt elhasználódott ingatlant kell lebontani, ezek fele régi szolgáltató létesítmény. Az érintettekkel folynak az egyeztetések.
A Budaörsi út november végén, a Széll Kálmán tér jövő májusban készül el
Tarlós István a jelenleg folyó felújítási munkákról szólva közölte: a Széll Kálmán tér átalakítása 2016. május 10-én fejeződik be. A budai fonódó villamoshálózat kiépítését 2015. december 23-ára fejezik be, a Lánchíd budai hídfőjénél az alagútátépítést 2016. március 16-ára, a Budaörsi út felújítását 2015. november 24-ére, az M1-M7-es csomópont átépítését pedig 2016 áprilisában.