Sarló-kalapácsra feszített Krisztust ajándékozott a pápának Evo Morales

2015. július 09. 13:15

Dél-amerikai körútjának második állomásán Ferenc pápa Bolívia erőfeszítéseit méltatta a szegénység elleni harcban. A bolíviai elnök szerint kormányát ugyanazok a célok vezérlik, mint a katolikus egyház vezetőjét.

2015. július 09. 13:15

Bolíviában Evo Morales, az ország elnöke La Pazban fogadta a dél-amerikai körúton lévő Ferenc pápát – írja az El Universal. Érkezésekor mondott beszédében a pápa méltatta Bolívia eredményeit a szegények és a mellőzöttek politikai és gazdasági bevonásában, és arról is szólt, hogy a katolikus egyháznak évszázados gyökerei vannak az országban.

Köszöntőjében a bolíviai elnök arról beszélt, hogy a pápa ugyanazokért a célokért, a szükséget szenvedők megsegítéséért dolgozik, mint kormánya. Az elnök szerint „aki elárul egy szegényt, az Ferenc pápát árulja el”. Morales egyéb ajándékok mellett egy sarló-kalapácsot mintázó feszülettel lepte meg a katolikus egyházfőt, aki egy Szűz Mária-mozaikkal és a legutóbbi, a környezettel foglalkozó pápai enciklikájának egy példányával ajándékozta meg vendéglátóját. 

Vasárnap kezdődött, kilencedik külföldi apostoli útja során három országban, Ecuadorban, Bolíviában és Paraguay-ban tölt két-két napot Ferenc pápa. Ez lesz a katolikus egyházfő eddigi leghosszabb külföldi látogatása. Az argentin pápa jár már a dél-amerikai kontinensen pápává választása óta: 2013 nyarán a Rio de Janeiróban rendezett Ifjúsági Világtalálkozón járt, de a brazíliai út még elődje XVI. Benedek programjának a része volt.

Ferenc pápa most a korábbi megfogalmazása szerint a „világ végén” levő Dél-Amerika és a nemzetközi geopolitikai színtér peremén fekvő három államot keresi fel. Ahogyan Pietro Parolin szentszéki államtitkár mondta, Ferenc pápa útja a „remény kontinensére” vezet, amely jelentős többségében katolikus. Ecuador, Bolívia és Paraguay „társadalmi és politikai laboratórium új fejlődési modellek számára, amelyekben a keresztény tradíció a polgári fejlődéssel és a társadalmi igazságossággal párosulhat” – nyilatkozta Paul Richard Gallagher érsek, vatikáni külügyminiszter. Hozzátette, hogy Ferenc pápa útja üzenet egész Dél-Amerika számára, hogy a kereszténység a mai napig képes érdemlegesen hozzájárulni az igazságosság, a fejlődés és a béke igényéhez.

(via Tóásó Edit)

*

Fotó: El Universal

 

Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!

Összesen 61 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Fahrenheit 451
2015. november 08. 00:29
"Kerner kolléga szerint ha van arra alkalmas tárgy, hogy megnyissa a pokol kapuit, akkor az ez." http://www.hir24.hu/kulfold/2015/07/09/nem-nagyon-jutunk-szohoz-azota-hogy-meglattuk-mit-kapott-ajandekba-ferenc-papa/#sl
Tábor Radosti
2015. október 05. 16:46
Ettől már csak az jobb, amit Kínában láttam karácsonykor: keresztre feszített Mikulás.
kispufi
2015. július 15. 10:41
hát ha ezzel akarta levenni a lábáról, nem tudom, hogyan akarta volna megbántani. de tény, erre az alkalmatosságra is felfeszíthető, csak ebben a műfajban nem Jézus volna az első.
ancilla
2015. július 14. 23:49
http://www.magyarkurir.hu/hirek/ferenc-papa-sajtotajekoztatoja-paraguaybol-romaba-tarto-repulo-fedelzeten innen: "A Szentszék sajtóterméhez akkreditált portugál újságírónő arról kérdezett, mit érzett a pápa, amikor meglátta Morales elnök ajándékát, a sarlóra és kalapácsra feszített Krisztust, és mi lesz az ajándék sorsa? Ferenc pápa: Érdekes, de nem ismertem ezt, azt sem tudtam, hogy Espinal atya szobrász és költő is volt. Ezekben a napokban szereztem tudomást róla. Számomra meglepetés volt. Úgy lehetne minősíteni, hogy a tiltakozás műfajába tartozik. Például, néhány évvel ezelőtt Buenos Airesben volt egy kiállítás, egy ügyes, kreatív argentin szobrász kiállítása. Már nem él. A tiltakozás művésze volt. Emlékszem egy keresztre feszített Krisztusra, akit egy lefelé repülő bombázó gépen ábrázolt. Az imperializmussal szövetséget kötött kereszténységet bírálta. Az első pont tehát, hogy én nem tudtam erről, a második, hogy ezt a tiltakozás műfajába sorolom, ami egyes esetekben sértő lehet, más esetekben nem. Harmadszor, ami ezt a konkrét esetet illeti: Espinal atyát 1980-ban ölték meg. Olyan idők jártak, amikor a felszabadítás teológiájának különböző áramlatai voltak. Ugyanabban az évben P. Arrupe, a Jézus Társasága generálisa levelet írt az egész Társaságnak a teológiai valóság marxista elemzéséről, azt mondta, hogy ez nem helyes. Két különböző dologról van szó, ez nem helyes. Négy évvel később a Hittani Kongregáció közzétette az első kis kötetet, az első nyilatkozatot a felszabadítás teológiájáról, amely bírálta azt. Azután jött a második kötet, amely keresztényibb távlatokat nyitott meg. Kicsit leegyszerűsítem a dolgokat, nemde? Vizsgáljuk meg a kort hermeneutikai módszerrel. Espinal lelkes híve volt a valóság marxista elemzésének, de a teológiának is, felhasználva a marxizmust. Ebből született ez az alkotás. Espinal költeményei is a tiltakozás műfajába tartoznak, ez volt az ő élete, gondolata, rendkívüli ember volt, zsenialitással, jóhiszeműen küzdött. Ilyen hermeneutikai elemzést végezve én megértem ezt az alkotást. Számomra nem volt sértés. De szükség volt erre a hermeneutikai elemzésre, és azért mondom nektek, hogy ne legyenek téves vélemények. Ezt az ajándékot most magammal viszem."
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!