Jobbik: Fel kell újítani a budapesti tömegközlekedést

2014. június 13. 10:34

A Jobbik szerint nem tűr halasztást a budapesti tömegközlekedés felújítása, és Lázár Jánost valószínűleg megsütötte a nap, amikor kivonta a források jelentős részét Budapestről.

2014. június 13. 10:34

A Jobbik szerint nem tűr halasztást a katasztrofális állapotban lévő fővárosi tömegközlekedés felújítása. Ezt Losonczy Pál, az ellenzéki párt fővárosi frakcióvezetője pénteken annak kapcsán közölte, hogy az Index hírportál csütörtök délután azt írta: Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter magához vonta a rövid és középtávú fővárosi uniós projekteket, és azokat „lehúzta a listáról”. Emiatt a 3-as metró felújítása, a villamosjármű-beszerzés folytatása, a kisföldalatti-járműcsere, a 2-es metró és a HÉV összekötése, valamint a 4-es metró kelenföldi végállomásánál a buszterminál és a P+R parkoló sem valósulhat meg.

A jobbikos politikus közleményében felhívta arra a figyelmet, hogy Budapest adja Magyarország GDP-jének 41 százalékát, ezzel szemben csak 9 százalékot kap vissza. Az ország turisztikai bevételeinek nagy része itt keletkezik. A legtöbb adót a budapesti vállalkozások és lakosok fizetik – sorolta az adatokat.

Losonczy Pál közölte, egyetértenek azzal, hogy vidékre is kellenek források, de a katasztrofális állapotban lévő fővárosi tömegközlekedés felújítása nem tűr halasztást. Emlékeztetett arra, hogy a 3-as metró jelenleg szinte életveszélyes, többször kigyullad, füstöl, és az elhanyagolt pálya miatt harminc kilométeres sebességkorlátozás van érvényben.

„Reméljük, hogy csak az utóbbi pár nap szokatlanul meleg időjárása hatott így a kancelláriaminiszterre, mert azok a döntések, amelyeket meghozott, csak józan ítélőképességét elvesztő emberre vallhatnak” – fogalmazott a Jobbik frakcióvezetője.

A Miniszterelnökség az Index cikkére reagálva csütörtökön közölte, a brüsszeli szabályok nem teszik lehetővé több fejlesztési forrás felhasználását a fővárosban, ahogy más országokban sem. Mint írták, egy felelős városvezető ebben a helyzetben egyet tehet, Brüsszelbe utazik lobbizni.

Összesen 11 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Akitlosz
2014. június 13. 13:34
Aztán ugyan melyik nap sütötte meg Lázár Jánost. A hétfő vagy a csütörtök netán a vasárnap? Fontosabb kérdés, hogy vajon a Jobbiknál, az MTI-nél vagy a Mandinernél vagy esetleg az összesnél dolgoznak-e buta, magyarul sem tudó újságírók, akik összekeverik a napot a Nappal?
Gregorius
2014. június 13. 12:24
Ha a házamban elkezdenek füstölni az elektromos vezetékek, akkor előbb azokat cseréltetem ki, és nem egy kellemes kerti pavilon felhúzásával kezdem a munkát.. (3-s metró vs. pl. múzeumi negyed)
cutcopy
2014. június 13. 11:56
"Jobbik: Fel kell újítani a budapesti tömegközlekedést" És a legerősebb Jobbikos körzet Miskolc ehhez mit szól..?
drkovax
2014. június 13. 11:54
Lévén Budapest már nincs az EU által támogatható régiók között, igencsak korlátozott az igénybevehető EU források mérete. És ahogy 2010 előtt sem maradt az EU tagdíjak befizetése után semmire állami fejlesztési forrás (hja, kivéve azt a keveset, ami a 53%->83% átmenetből erre ment), úgy most egy ideig még ugyanez a helyzet ...
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!