Oktatófilm világbajnoki rekorddal: Párizs után Budapesten is Kós Hubert a hátúszás királya! (VIDEÓ)
A 200 méteres hátúszás olimpiai bajnoka a Duna Arénában 25 méteres medencében is megmutatta, ki az úr a háznál.
A Jobbik szerint nem tűr halasztást a budapesti tömegközlekedés felújítása, és Lázár Jánost valószínűleg megsütötte a nap, amikor kivonta a források jelentős részét Budapestről.
A Jobbik szerint nem tűr halasztást a katasztrofális állapotban lévő fővárosi tömegközlekedés felújítása. Ezt Losonczy Pál, az ellenzéki párt fővárosi frakcióvezetője pénteken annak kapcsán közölte, hogy az Index hírportál csütörtök délután azt írta: Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter magához vonta a rövid és középtávú fővárosi uniós projekteket, és azokat „lehúzta a listáról”. Emiatt a 3-as metró felújítása, a villamosjármű-beszerzés folytatása, a kisföldalatti-járműcsere, a 2-es metró és a HÉV összekötése, valamint a 4-es metró kelenföldi végállomásánál a buszterminál és a P+R parkoló sem valósulhat meg.
A jobbikos politikus közleményében felhívta arra a figyelmet, hogy Budapest adja Magyarország GDP-jének 41 százalékát, ezzel szemben csak 9 százalékot kap vissza. Az ország turisztikai bevételeinek nagy része itt keletkezik. A legtöbb adót a budapesti vállalkozások és lakosok fizetik – sorolta az adatokat.
Losonczy Pál közölte, egyetértenek azzal, hogy vidékre is kellenek források, de a katasztrofális állapotban lévő fővárosi tömegközlekedés felújítása nem tűr halasztást. Emlékeztetett arra, hogy a 3-as metró jelenleg szinte életveszélyes, többször kigyullad, füstöl, és az elhanyagolt pálya miatt harminc kilométeres sebességkorlátozás van érvényben.
„Reméljük, hogy csak az utóbbi pár nap szokatlanul meleg időjárása hatott így a kancelláriaminiszterre, mert azok a döntések, amelyeket meghozott, csak józan ítélőképességét elvesztő emberre vallhatnak” – fogalmazott a Jobbik frakcióvezetője.
A Miniszterelnökség az Index cikkére reagálva csütörtökön közölte, a brüsszeli szabályok nem teszik lehetővé több fejlesztési forrás felhasználását a fővárosban, ahogy más országokban sem. Mint írták, egy felelős városvezető ebben a helyzetben egyet tehet, Brüsszelbe utazik lobbizni.