Eretnek az, aki hisz Hugh Grant hazugságainak
Vallásról, hitről és választásról veszélyes a nagyközönségnek nyilatkozni vagy akár szónokolni, mert könnyű belefutni abba a hibába, hogy alaptalanul valótlanságokat állítunk.
A Vatikáni Múzeumban, a Raffaello által festett Heliodoros-terem restaurálásáról adott hírt a l'Osservatore Romano szentszéki napilap szerdai száma.
„A karácsonyi zárva tartás napjaiban eltávolítottuk a freskókról a szennyeződést, ahol kellett, restauráltuk a festményeket, de mindenekelőtt ismét közelről megvizsgáltuk a képeket. Lebontottuk a Nagy Szent Leó pápa és Attila közötti találkozást ábrázoló freskót borító állványokat is” – írta Antonio Paolucci, a Vatikáni Múzeum igazgatója a szentszéki napilapban megjelent cikkében.
Paolucci hozzátette, hogy ezzel lezárult a „Raffaello abszolút remekművének, freskóművészete zenitjének” tartott Heliodorus-terem restaurálása. Most már csak az kell, hogy „akinek szeme van hozzá, meg is csodálja” – tette hozzá a Vatikáni Múzeum igazgatója. A freskók helyreállítását a Vatikán restaurálási laboratóriumának szakemberei végezték Arnold Nesselrath német művészettörténész, Raffaello-szakértő együttműködésével.
Az 1511-14 között Raffaello (1483-1520) és műhelyének tanítványai által festett vatikáni terem négy fala Heliodoros kiűzetését ábrázolja a jeruzsálemi templomból, az Attila vezette pogány seregek megállítását Róma kapujánál, Szent Péter kiszabadítását börtönéből és a bolsenai csoda jelenetét. A Raffaellótól II. Gyula pápa által rendelt terem „rendkívüli teológiai és politikai üzenetet tartalmaz” – írta Paolucci, hangsúlyozva, hogy minden egyes jelenet „azt örökíti meg, ahogy Isten az egyház védelmében beavatkozott a történelembe”.