A hivatalos bejelentés szerint az Ön megbízatása 2012 novemberéig tart. Abban az esetben, ha a kormány elfogadja a benyújtott stratégiát, mi tartozik majd a gyakorlati feladatai közé?
A továbbiakban az első számú gyakorlati teendőm, hogy előkészítsem a nemzeti lovas kultúra mint tantárgy köznevelésben való megjelenését. Úgy tervezzük, hogy 2012 szeptemberétől, kísérleti jelleggel vezetnénk be, döntően azokon a helyeken, ahol van ennek előzménye. Ez azonban több, mint lovaglásoktatás, hiszen a célja az, hogy a gyerekek úgy kerüljenek közel a lóhoz, hogy felnőtt korukban is vonzódjanak hozzá. Még ha felnőttként nem is lesznek sportolók, vagy ne adj isten, nem akarnak majd lovagolni, akkor is keressék a ló társaságát, világát, a lovas rendezvényeket és a lóval kapcsolatos kiadványokat. Terveink részét képezi továbbá egy olyan lovas útvonalrendszer kialakítása, amely példaértékű lehet egész Európában. Magyarországon a szabad tereplovaglás lehetőségei még mindig egyedülállóak, ennek feltételeit hosszú távra kell garantálnunk. Neki kell állni az ágazati vagyon felmérésének és az egységes kezelés kialakításának, hiszen nagy hagyományú állami méneseink és oktatási intézményeink vannak. Az állami ménesek tevékenységét is át kell tekinteni. Megkerülhetetlen a lóversenyzés világa, és meg kell találnunk azokat a forrásokat is, amelyek révén mindezek megvalósulhatnak. Mindemellett természetesen gondoskodni kell lovas rendezvényekről is.
Mennyi olyan iskola van ma Magyarországon, ahol már bevett gyakorlat a lovas oktatás?
Egyelőre ez is felmérésre vár, de én úgy gondolom, hogy 50-100 lovas szolgáltató lehet, ahol különböző módon, de iskolák bevonásával foglalkoznak gyermekekkel. Én egy kis lovardában tartom a lovaimat, ahová már évek óta járnak általános iskolások. Véleményem szerint nem kell ehhez tökéletesen csillogó-villogó létesítmény. Én azt látom, hogy harmadikosak-ötödikesek járnak lovagolni heti rendszerességgel, és kialakult körükben egy fegyelmezett, de egyben barátságos hangulat. A lovaglásnak vannak olyan hatásai, amelyek pénzben nem kifejezhetők.
Mi a helyzet azokkal a gyerekkel, akik félnek a lótól, vagy passzívak ilyen téren?