A semmiben lebegek. Ez a semmi a minden. Átlátszó, üres, káprázatos. Nem tudom, mi tart meg, állandó emlékezetkiesésben, ég és föld között, félúton. Elringat a nyár, jó nekem így. Könnyű és céltalan vagyok, csak mélyvörös, feszes ruhám foszladozik itt-ott, de így is kívánatos minden villanó gömbölyűségem.
Néha felsejlik bennem egy sötét, tömör mélység láthatatlan csonthéjrejtekben. Csendjében, mint égi cseresznye, rezzenetlen fegyelemmel csüng az öröklét, s a világ kezdete óta, titokzatos háncsedényrendszereken át, minden mindennel összekapcsolódik benne. (Roncsolt farostok sűrűsége a könyv, amelyben akkor is lebben a szoknya, dobog a ló, amikor becsukva szorong a dohányszagú könyvtárszoba polcán, jobbról öles vénasszonyok cselédsorsán búsong az egyik, míg a másikban, balra, tükörben kelleti magát egy meztelen kamasz lány. Zárt, tömény, ismeretlen tartalom. Vajon ha megnyitom egyszer, értem-e majd a sort, ami kötőszavak kérlelhetetlen rendjén át, balról jobbra haladva, ezüstbe fordítja a feketét? Köd lepi el a bekezdést, árnyék az állítmányt, alanyt az éjszaka. Vagy napfényfoltok hullnak a szavakra, s egy kisgyerek mezítláb surran át a szobán.)
Megy a hangos gúnyolódás, hogy milyen mérhetetlenül kínos Győzike, és micsoda buta bulvár a körmös-nyúljás pacal, pff, erre jönnek, és meghosszabbítják Bicskéig. Francesca Rivafinoli írása.
Édesanya, kalandor és világutazó, aki megálmodta nekünk a világ legvagányabb kisegerét, Ruminit. A sorozat ma már egész univerzummá tágult, alkotóját, Berg Juditot pedig nemcsak számos gyerek- és ifjúsági könyv szerzőjeként ismerjük, október óta ő a Magyar Gyerekkönyv Fórum elnöke is.
Minden síron fotó és évszám, 1987, 1991 vagy akár 1998. Erős férfiak, még életük delelője előtt. Az ukrán hadsereg átlagéletkora papíron 43 év – itt viszont rengeteg a fiatal.
Ez az ünnep arra tanít, hogy egy időre szakítsuk meg a kataton körforgást, mélyüljünk el a pillanatokban, és értékeljük helyünket, hivatásunkat a világban. Constantinovits Milán írása.
Az utóbbi 30 évben a nehézségek ellenére is megtartottuk vezető szerepünket. A klímaváltozás, a munkaerőhiány és a generációváltás azonban óriási kihívást jelent.
Egy kínai madártól rettegnek az Európai Unióban és az Egyesült Államokban is. A BYD Seagull már 20 ezer euró/dollár alatt kapható lesz, ezzel pedig a vállalat valóra válthatja álmát, a villámgyors piactarolást.