Hazai beszállítókkal dolgoznak?
Itt nőttem fel, lokálpatrióta vagyok, amit tudunk, a kerületből szerezzük be. A fő alapanyagaink, a hús is, hazai beszállítóktól érkeznek.
Említette, hogy a burgerforradalom közepén nyitották az üzletet. Mivel lehetett kitűnni a tömegből akkor és most?
Nekünk a lokáció nagy előnyt jelentett. Nem az ötezer belvárosi étterem közül kellett kiemelkedni. Ha pizzát sütnénk hasonló minőségben, az is működne, hiszen itt nincs telítve a piac. Ha jól készíted el az ételt, elérhető áron adod, és tartod a minőséget, már ki is tűntél a tömegből. Már Budáról és vidékről is rengeteg vendégünk van. A kerületben mi vagyunk „a burgeres”, nagy büszkeséggel tölt el, hogy hírét visszük a kertvárosnak. Egy pénzügyes talán azt javasolná, hogy emeljük meg négyszáz forinttal a hamburger árát, és fele ennyi zöldséget tegyünk bele, de ez nem a mi utunk. Az emberek így szerettek meg minket, így tudtunk növekedni.
A külföldi gyorsétteremláncok konkurenciát jelentenek?
Volt már arra példa, hogy egy családból az anyuka és az apuka nálunk rendelt, de a gyereknek külön hoztak egy Happy Meal menüt. A gyorsétteremláncok más réteget céloznak meg. Aki hajlandó kétezer forintot elkölteni egy hamburgerre, az már a minőségi kézműves-hamburgerezőnél vásárol. A lokáció ilyen szempontból is nagy előny, mert nagyjából öt kilométeres körzetben nincs McDonald’s és Burger King.
Milyennek látja a munkaerőpiacot?
Volt időszak, amikor kimondottan nehéz volt munkaerőt találni. A jelentkezők többsége el sem jött, aki pedig igen, sokszor két óra után kifordult a konyhából, mondván, nem gondolta, hogy ennyit kell dolgozni. Akkoriban nagy volt a kereslet munkaerőre, és ezzel visszaéltek a munkavállalók. Nyaraláskor számítottunk rá, hogy a második napon csörög majd a telefon, és jelzik, hogy valaki nem ment be dolgozni. Ez rendszeresen meg is történt. A járványhelyzet viszont felbolygatta a piacot: jelenleg munkaadói szempontból egészségesebb állapot alakult ki.
Hogyan alakult a 2020-as évük?
Amikor a járványhelyzet előállt, két fontos kérdés volt egy vendéglátóhely számára. Az egyik, hogy mennyire épített a turizmusra, a másik, hogy van-e működő házhozszállítási szolgáltatása vagy arra alkalmas étele. Szerencsések voltunk mindkét tekintetben, az egyetlen teendőnk az volt, hogy felvettünk még egy futárt. Azok is tőlünk rendeltek a járvány időszaka alatt, akik békeidőben a belvárosba jártak, így valamivel jobb számaink is lettek a korábbi éveknél.