A jelenség legújabb manifesztációja a Stop Hate for Profit nevű kezdeményezés, amely a nevéből következtetve a gyűlölet általi haszonszerzés megállítását célozza, bármit jelentsen is ez. A lényege mindenesetre valami olyasmi, hogy mindenki vonja vissza a Facebookon futó hirdetéseit, ugyanis sokszor nem megfelelőnek minősített tartalmak mellett jelennek meg, ezzel akaratlanul is támogatva őket. Az új – profin szervezett – mozgalomhoz már olyan óriáscégek csatlakoztak, mint a Coca-Cola, a Verizon vagy az Unilever. A nyílt politikai motivációból pedig egyáltalán nem csinálnak titkot: már a mozgalom címlapján név szerint említenek két közismerten jobboldali és igen népszerű netes lapot – a Breitbartot és a Fox News legismertebb arca, Tucker Carlson által alapított The Daily Callert –, mint amelyek „bizonyítottan együttműködtek ismert fehér nacionalistákkal”, ennek ellenére a Facebook balga módon megbízható forrásnak minősítette őket.
„Kezd nagyon kínossá válni a Facebooknak a gyűlöletbeszéd miatti hirdetői bojkott” – írta meg a minap az Index is. A forradalom – ahogyan az lenni szokott – a szemünk láttára falja fel gyermekeit: a véleménynyilvánítás szabadságának egyidejű kiterjesztése és korlátozása, úgy tűnik, megoldhatatlan feladat elé állítja Mark Zuckerberget és friss cenzorbizottságát. Hát igen, ezek az emberi jogok már csak ilyenek, néha bizony egymással sem férnek össze.