Odakint tombol a tavasz, idén azonban mindezt az ablakon keresztül csodálhatjuk, legfeljebb a kertben. A járvány idejére bevezetett intézkedések miatt kénytelenek vagyunk több időt tölteni a négy fal között, mint szeretnénk. A természet kiteljesedésének idején, a rügyfakadás, a virágba borulás napjaiban mindezt valószínűleg nehezebben éljük meg. A zene azonban gyógyír lehet erre az állapotra, képes lehet arra, hogy megidézze a természetet akkor is, amikor fizikailag távol vagyunk tőle.
Az ambient szó magyarul környezetet jelent, és létezik egy zenei műfaj, amelyet ezzel a névvel illetnek 1978 óta. Ebben az évben jelent meg ugyanis Brian Eno Music for Airports című lemeze, amely egyben Ambient című sorozatának első darabja volt. Ahogy a lemez címe is utal rá, ez az album a repülőterek emberidegen, rideg tereiben várakozók számára (is) készült, azzal a céllal, hogy belopjon valamit a világból az üvegfalak közé. Persze Eno lemezei nem pusztán háttérzenének készültek, de tény: a műfaj egyik sajátossága, hogy képes belesimulni a környezetébe, azaz amikor ambientlemezt hallgattunk, sokszor nem tudjuk megkülönböztetni a zenét a szokásos háttérzajoktól. A műfaj az évtizedek múlásával számtalan irányba mutálódott az egészen sötét, hömpölygő zajfolyamoktól kezdve az éterien csillogó, bukolikus finomságokig.