A Városligettel kapcsolatban úgy véli, hogy az új főpolgármester miatt bizonytalan a helyzet. „Baán László miniszteri biztost zseniális embernek tartom, nagyon jó stratéga, de ezt a projektet egyszerűen benézte kertészeti szempontból. Én nem tudok hozzászólni, hogy hova kell csarnok, múzeum, de az borzasztóan rosszul vette ki magát, hogy a klímaváltozás hajnalán Európa első tervezett közparkjában akarunk építkezni. A közműépítési munkálatokkal rengeteg fa gyökerét tennék tönkre” – állítja.
Rámutat azonban arra is, hogy amikor a tüntetők a Ligetben betörtek az építkezési területre, akkor addig csak nyolc fát vágtak ki a projektért. „De hány fát vágnak ki magánemberek mindennap a kertjükben, hogy ne kelljen foglalkozni a növényekkel? Rengeteget.” Mint mondja, Pokorni Zoltán polgármester a Normafán a megoldhatatlant akarja megoldani, felszámolni az illegális parkolást, ezért is képtelenség, hogy baloldali politikusok tüntettek ellene. „Ezt nyilván csak úgy tudják megvalósítani, hogy kivágnak néhány fát, és parkolót építenek a helyükre.” Szerinte azon autósok ellen kellene tüntetni, akik „egyébként nem rossz emberek, csak az elmúlt harminc évben hozzászoktak ahhoz, hogy felmennek a Normafához autóval, sétálnak húsz percet, megebédelnek, visszaülnek a kocsiba és hazamennek”. Megyeri Szabolcs a legrosszabb megoldásnak azt a módszert tartaná, amelyet Zuglóban használnak, úgynevezett amőbaszerű parkolókkal kikerülve a fákat.
A probléma a kertész szerint az, hogy megpróbálták a lehetetlent: parkolót és fákat egyszerre. „A politikusok sajnos szeretnek lavírozni, ami abszolút nem előremutató. Ha Magyarországon kihirdetik a klímavészhelyzetet, és elvileg zöld polgármester van, akkor egy ilyen Normafán el se kellene gondolkodni, ez akár mintaprojekt is lehetne. A probléma, hogy akkor bátran bele kellene mondani a társadalom szemébe, hogy igen, kitiltjuk az autókat a Normafáról. Az a probléma, hogy ma Budapesten az autós az isten. Kertészként csak azt tudom mondani, hogy a fák helyén kocsik állnak. Miközben minél előbb fákat kellene ültetni, a fővárosban ugyanarra a helyre és térre pályázik az autós és a fa, de az elmúlt harminc évben mindig az autós nyert.”
MARKETINGZÖLD BUDAPEST
Ha mindig a fák a vesztesek Budapesten, és a Főkert szakmai vezetését is menesztették, akkor a klímavészhelyzet kihirdetése csak politikai termék – vetjük fel. Egyetértőleg teszi hozzá, hogy „az nem klímapolitika, hogy a karbonokról mesélünk a tévében”. Megyeri egyébként a Facebookon is hangot adott nemtetszésének, azt írva, hogy „Budapest kamuzöld vezetése lefejezte a Főkertet”. Meglátása szerint a társaság aljas politikai támadás nyomán meghatározhatatlan érdekkörök kezébe jut.