Némileg szkeptikusan hozzáteszi: bár ugyanaz a jogi kategória, de persze gyakorlati kérdés is, hogy van-e egy átlagos alkotónak energiája, hogy érvényesítse az érdekeit, mint J. K. Rowlingnak, vagy mint a Mickey Mouse jogait birtokló Walt Disneynek, ahol mindenféle egyéb jogokat, dizájnt, illetve a belőle készült termékek jogait is levédték.
A stílus, noha a köznapi szóhasználatban valóban egy alkotó „védjegye”, a valóságban nem élvez védelmet,
ha Picasso stílusában akar rajzoltatni egy képet az ember, vagy Weöres Sándor stílusában íratni egy verset, megteheti
– megy tovább a kérdésben a jogász. Ha védjegyoltalom – trademark – alatt álló alkotásokból merít „ihletet”, az problémás, sérti a védjegyoltalmat, hiszen ahogyan nem rakhatom ki a Coca-Cola logóját a boltomra a hozzájárulása nélkül, úgy elvileg nem rajzoltathatok Coca-Colás grafikát sem a MidJourneyvel. A felelősség a mesterséges intelligencia betanítójáé.
Hozzáfűzi: a felhasználás igazából akkor ütközik törvénybe, ha a nyilvánosságra hozott mű legalább közvetetten hozzájárul a jövedelemszerzésemhez, vagyis te olvasgathatod a – védett szellemi tulajdonból generált – verset, kinyomtathatod otthon magadnak a generált képet, de ha már a szállodád mottójaként használod, vagy kiakasztod a boltod falára, akkor elméletileg szolgálhatja a jövedelemszerzést vagy jövedelemfokozást számodra – a zene terén például a magyar Artisjus nagyon kemény, lehet, hogy lejárt Vivaldi védettsége, de ettől még, ha például hívásvárakoztatásnál nem a sípszót halljuk, hanem a Tavaszt, azért is elkérnek jogdíjat a telefonos alrendszer üzemeltetőjétől.