Felhívja a figyelmet arra, hogy a Conspiracy Monitor kezdeményezés nem célozta a baloldali elméleteket, mint Trump orosz kapcsolatai vagy az iraki tömegpusztító fegyverek létezése. Az államilag szentesített elméletek jogi, technikai és szakmai szókincs segítségével válnak racionális és elfogadható magyarázatokká. Egyik oldalon hivataloskodó kifejezések jelennek meg, mint az intelligence (hírszerzés), dossier (mappa), asset (forrás), collusion (összejátszás). Ezekkel a formális kifejezésekkel ellentétben a deepstate (háttérhatalom) false flag operations (hamis zászlós műveletek), patsy (balek, bűnbak), plot (összeesküvés), cabal (titkos társaság) nem megengedett kifejezések a baloldali gondolkodók számára. Utóbbiakat River Page az újbaloldal hatalmi hangnemének káromkodásaiként, a kívülállóság jegyeiként értékeli, amelyeket az eszme követői kerülnek.
Page az Egyesült Államokat a woke kultúra exportőrének nevezi, amelyben fontos szerepet tulajdonít a CIA-nek. Az ügynökséget erős kritikával illetve megjegyzi, hogy nagyobb sikerrel vett részt kulturális manipulációkban, mint hírszerző tevékenységekben. Kiemeli a CIA kudarcait, a kubai Disznó-öböl megszállását, az iráni forradalmat, a jom kippuri háborút, az afganisztáni szovjet inváziót, 9/11-et, az iraki tömegpusztító fegyvereket és a közelmúlt afgán kivonulást, amelyek közül az ügynökség egyet sem látott előre.
Kifejti, hogy
Nyugat-Európával szemben a CIA woke nyelvezete Indiában, Kínában és a Közel-Keleten nem talál kedvező fogadtatásra.
A woke megnyilvánulásait nem ideológiának, politikai követeléshalmaznak, hanem egyszerűen nyugati beszédmódnak tekinti. Egyetlen követelését, a kisebbségek befogadását Page szerint az említett keleti társadalmak már beépítették mindennapjaikba. Példaként hoz fel különböző indiai, iráni és kínai intézkedéseket, amelyek helyet biztosítanak a vallási, törzsi és etnikai kisebbségek számára a kormányzatban és a törvényhozásban. Természetesen a Kínai Kommunista Párt az ujgurok tekintetében nem a legjobb példája az elfogadható kisebbségpolitikának.
River Page határozottan kijelenti, hogy hangzatos üzenetek ellenére a woke kultúra nem javítja a zászlójára tűzött kisebbségek helyzetét, nem volt alkalmas Barack Obama hivatali ideje alatt az amerikai fekete lakosság életszínvonalának emelésére, ahogyan az Amaryllis Fox ügynök példájában szereplő mianmari kisebbség megsegítésére sem.
A CIA elsőként a politikailag aktív értelmiségi közösséghez, másodikként pedig a kozmopolita elit érdekéhez igazítja a tevékenységét. Ellenzi kínai és iráni ellenfelei kisebbségpolitikáját, de nem szólal fel az izraeli és a szaúdi szövetségesei hasonló gyakorlata ellen. A woke kultúra és üzenetei így továbbra is hasznos erkölcsi alapot kínálnak a külpolitikának, a beavatkozásoknak. Zárásként a szerző megjegyzi, hogy a hírszerzés után – a hadászat jelenleg is zajló átalakulásával, a kiber- és dróntámadások elterjedésével – az amerikai hadsereg átalakulása következhet.
River Page tanulmánya új szempontból, számtalan példán keresztül mutatja be a hatalom új nyelvezetét, a nyelv szimbolikus erejét, amely egy CIA-hoz hasonló amerikai szervezet kezében hatást gyakorol az atlanti térség közbeszédére és gondolkodásmódjára is. Összességében tehát a modern CIA és ügynökei legfontosabb jellemzője az új idők új szavainak használata.