És ha már ennyire belejöttünk az önzetlenségbe, itt is tegyük hozzá azt, amit már jobbító szándékkal sok helyen leírtunk, elmondtunk a magyar könyvkiadással/könyvszakmával kapcsolatos tennivalókról:
1. A könyvterjesztést decentralizálni kell. Jelenleg két cég uralja a könyvterjesztés hozzávetőleg 80-90 %-át. Ezek nagyvállalatok, az őrájuk jellemző viselkedésmóddal, ergo nem bírálni kell őket, meg könyörögni nekik, hanem megfelelő piaci környezetet teremteni. Gondoljunk már bele, milyen lenne, ha mondjuk összesen két szereplő uralná a gépkocsipiacot? Vagy a kozmetikumok kereskedelmét? Mert hogy a könyvkiadó addig él, ameddig el tudja adni a könyveit. A mai magyar könyvkiadók viszont olyan kiszolgáltatott helyzetben vannak, (pl. 50-60%-os árrés, azaz ennyi marad a terjesztőnél!!! Több, mint magánál a kiadónál…) hogy azt példaként tanítani lehetne bármely trösztellenes tanfolyamon. És ha már itt tartunk: utólag is szeretnénk gratulálni a Gazdasági Versenyhivatalnak, amiért néhány éve engedélyezte, hogy a Libri felvásárolja a Bookline-t! Rengeteg fránya versenyt küszöböltek ki ezzel, ami máris indokolja a hivatal elnevezését.
2. El kellene felejteni államigazgatási szinten, hogy a Magyar Könyvkiadók és Könyvterjesztők Egyesülése (MKKE) a magyar könyvszakma reprezentánsa. Olyan ez, mint a „Bárányok és a farkasok érdekvédelmi szervezete” – benne két nagy könyvterjesztővel, akik mellényzsebből vesznek meg bármely könyvkiadót (vettek is jó párat), és egyértelműen a monopolisztikus könyvkereskedelem érdekeit képviselik.
3. Létre kell hozni a jobboldali kultúra működőképes hálózatát: ahol a konzervatív sajtó összehangolt módon, hatékonyan és aktívan részt vesz a konzervatív kiadók munkájában azzal, hogy érdemi teret ad tevékenységük megismertetésével kapcsolatban, nem pedig főleg a trendi ballib-alkotásokat reklámozzák. Persze ott jöhet ez számításba, ahol egyáltalán van az elektronikus és nyomtatott sajtónak élő kapcsolata a konzervatív könyvkiadással. Mert lehet úgy gondolkodni, hogy egy TV- vagy rádióműsor eljut háromszázezer emberhez, egy újságcikk harmincezerhez, egy könyv meg háromezerhez. De ez olyan, mintha nem töltünk olajat a kocsiba, mondván nem az hajtja a motort, hanem a benzin, elég is az bele.
4. „A kultúra felől nézve nem az az elsődleges kérdés, hogy ki alakít kormányt 2022-ben, hanem az, hogy lesz-e magyar kultúra 2222-ben. A kultúra tehát nem pártpolitikai, hanem nemzeti kérdés.”