Amerika ezen felfogás szerint nem nemzet, hanem piac, és Amerika átalakult egy teljes új világrenddé, egy határtalan, kozmopolita szabadpiaccá, ami idővel a Föld minden csücskébe megérkezett volna. Ha lettek volna nemzetek, melyek tiltakoznak ezellen a globális liberális konszenzus ellen, akkor vagy vesztegetéssel vagy fenyegetéssel, esetleg nemzetközi segélyeken keresztül (adva vagy visszavonva) kényszerítették volna bele ebben az új világrendbe. Esetleg az amerikai katonai beavatkozások kényszerítették volna ki a makacs ellenálló rezsimek végét. (…)
A morális egység, a szolidaritás és a faji megosztottság utáni Amerika érzése nem tartott sokáig. Barack Obama telepakolta kormányát balos aktivistákkal, akik a multikulturalizmus tanaival és az »interszekcionalizmus« legfrissebb akadémiai elméletével a tarsolyukban érkeztek. Ezek az aktivisták lelkesen tolták az identitáspolitikát, amíg csak el lehetett tolni, magában a demokrata adminisztrációban is azokon a szinteken, ahol kezükben tartották a hatalmat. Obama elnök ugyan az integráció és egység retorikáját alkalmazta, valójában azonban identitáspolitika doktrínái a faji és etnikai különbségek kultiválását írják elő, és a kisebbség szurkálódós neheztelését részesítik előnyben a többségi kultúrával szemben. Így aztán egy színvak, fajok utáni Amerika helyett – e pluribus unum – az az identitáspolitika lett a meghatározó, ami megszállottan a faji különbségeket keresi az élet minden apró mozzanatában. A faji különbségek elismerésének és tiszteletének hiánya egyfajta keresztül nézésnek számít, az identitás ellen elkövetett bűnnek. Az interszekcionális »megvilágosodottak« (woke) nem érdekeltek az integrációban: végső soron egy fekete, barna vagy sárga amerikai miért is akarna integrálódni egy utálatos »fehérségbe«? A megvilágosodottak egyetlenegy célja, hogy fokozzák az ellentmondásokat, s ezzel lerombolják az amerikai szabadság és demokrácia »hatalmi struktúráit«. Hogy ezután pontosan mi jönne szerintük, és az miért lenne jobb, az korántsem világos.
Amíg korábban ezek a furcsa, kulturális marxista elképzelések az akadémiai élet elefántcsonttornyainak kevésbé tekintélyes részeiben leledzettek, az Obama-adminisztráció alatt olyan politikai elképzelések alapjaivá váltak, amelyek minden amerikait érintettek. Sőt, a médiában is az amerikai politika értelmezésének erkölcsi alapjaivá váltak. Ahogy a figyelem egyre inkább a különféle »identitások« növekvő listája és »elismerésük« piaca felé fordult, Amerika vezető elitrétege megfeledkezett a dolgozó férfiak és nők mindennapi problémáiról, tartozzanak akármelyik fajhoz, vagy etnikumhoz; és akik olyan gazdasági kondíciók alatt küzdenek családjuk eltartásért, amely szisztematikusan hátráltatja az érvényesülésüket. (…)