Újabb kerékpársávokat alakítanak ki Budapesten

2020. június 29. 9:03
Most a VIII. kerületi Baross utcában kezdik el felfesteni a sávokat.

Új kerékpársávok, illetve buszok és biciklik által közösen használható forgalmi sávok kialakítása kezdődik el hétfőn a VIII. kerületi Baross utcában – közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) az MTI-vel. A közlemény szerint az önálló kerékpársávok a Baross utca Orczy tér és Nagykörút közötti szakaszán lesznek, bizonyos részein pedig busz-kerékpársávokat alakítanak ki. Hozzátették, hogy nem lesz kerékpársáv a Baross utcának a Nagykörút és a Szabó Ervin tér közötti szakaszán, hiszen fontos cél, hogy az átalakítás a lehető legkevesebb nehézséget okozza a személyautóval közlekedők számára, és megmaradjanak számukra a parkolóhelyek.

Közölték azt is, Budapest 2019-ben elfogadott stratégiai közlekedési terve (a Budapesti Mobilitási Terv) szerint a város úthálózatát fokozatosan alkalmassá kell tenni arra, hogy gyorsabbá, kiszámíthatóbbá váljon a közösségi közlekedés, illetve hogy biztonságos, valós alternatívát kínáljon a fővárosiak számára a kerékpáros közlekedés. A korábban kitűzött célokkal összhangban a Fővárosi Önkormányzat még március végén döntött arról, hogy új kerékpársávokat alakít ki Budapesten.

A forgalomszámláló eszközök által elmúlt hetekben mért adatok alapján a Nagykörúton kialakított új kerékpársáv forgalma mindössze néhány nap alatt elérte a több mint egy évtizede meglévő – a biciklivel közlekedők számára már jól ismert és gyakran használt  –Múzeum körúti biciklisáv forgalmát: naponta 3500-szor bicikliznek ezen a szakaszon, ezzel a Nagykörút Budapest egyik legforgalmasabb kerékpáros útvonalává vált. Az Üllői úton átlagosan 1500, a Bartók Béla úton pedig 3000-3500 kerékpárt mértek a forgalomszámláló eszközök naponta – tették hozzá.

(MTI)

(Nyitókép: biciklisek a fővárosi Nagykörúton kialakított ideiglenes kerékpársávon 2020. május 23-án.)

Összesen 112 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Csak a közösségi közlekedést és a kerékpárosokat emlegeti Gergő.
Az autósok nem léteznek számára, csak a penztarcajuk kell, de nagyon.

Csak a közösségi közlekedést és a kerékpárosokat emlegeti Gergő.
Az autósok nem léteznek számára, csak a penztarcajuk kell, de nagyon.

A Petőfi hídtól autóztam a Teréz-körútig, néhány hete, szombaton délelőtt 10-12 között.
Egyetlen biciklis sem előzött meg és én sem előztem egyet sem.
A túloldalon egy jött velem szemben a kerékpár sávban.
Az én oldalamon egy haladt a járdán, velem szemben.
A lámpák a Rákóczi tértől megfogtak, az autók feltorlódtak, volt hogy a második zöldre lehetett átférni.
Ez a pár kerékpáros nyugodtan eltekerhet kerékpársáv nélkül is, az autósok vigyáznak rájuk, ezt tudom, időnként én is biciklizek a városban.
Ez így egy hatalmas tévedés, felesleges bosszantása az autósoknak, idő és üzemanyag veszteség, többlet légszennyezés, füst.
Ez a 3500 kp/nap egy hazugság.

Nem vagyok bicikliellenes, de autósként nem szeretek osztozni a kerékpárosokkal, kerékpárosként meg az autósokkal. Ezeket a felfestett sávokat (kerékpárral) messze kerülöm, előbb-utóbb haláleset lesz a vége.

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés