Az Aldi 1988-ban nyitotta meg első üzletét az országban, a Lidl néhány hónappal később követte: ma már az Aldi 900, a Lidl 1500 bolttal van jelen, és a diszkontáruházakban folytatott vásárlások a kiskereskedelem 10%-át teszik ki. Eközben felfutóban vannak a bizományi boltok, az outletek, a néhány eurós árakkal operáló háztartási üzletek, és fokozott kereslet mutatkozik az áruházak olcsóbb, sajátmárkás termékei iránt.
Fourquet ismerteti egy felmérés eredményeit, amely szerint a magukat sárgamellényesnek érző franciák 66%-a végzi el bevásárlásai jelentős részét diszkontáruházakban, a magukat a sárgamellényes mozgalom támogatóinak vallók körében 49% ez az arány, míg a mozgalomtól elhatárolódóknál csupán 30%. Persze nem csak a mérsékelt árak, hanem az országot sűrűn pettyező diszkontüzletek benzinkímélő közelsége is nagy szerepet játszik a leszakadó franciák választásában, az üzletláncok pedig ügyes reklámszlogenekkel fejezik ki támogatásukat a helyi termelők mellett, ezzel nyerve meg az emberléptékű kereskedelemben hívő másodrendű franciákat.
A globalizációt megtestesítő multinacionális nagyáruházak viszont nem tarthatnak igényt a rokonszenvükre: sokatmondó, hogy Saint-Brieuc-ben a Mulliez-csoporthoz tartozó üzletek – így például az Auchan és a Decathlon – elé szervezték blokádokat, a túl magas áraik, illetve a termelőket és az alkalmazottakat kizsákmányoló üzletpolitikájuk ellen tiltakozva.
A november 23-i „fekete péntek” alkalmából ugyancsak több helyen lezárták a nagyáruházakat vezető utakat, komoly veszteségeket okozva ezzel a vállalatoknak – Fourquet úgy véli, a tüntetők ezen akciójukkal
az „elembertelenedett fogyasztói társadalom túlkapásaival” szemben fejezték ki elégedetlenségüket.