Kálmán Olga programjától Budapest becsődöl, vagy ronggyá adóztat mindenkit

2019. június 19. 14:24
Sümeghi Lóránt
888
A nemzetközi példák pont azt mutatják, hogy Kálmán Olgának (ismét) fogalma sincs arról, hogy miről beszél.

„Ez zseniálisan hangzik, de a nemzetközi példák pont azt mutatják, hogy Kálmán Olgának (ismét) fogalma sincs arról, hogy miről beszél.

Nemcsak azért, mert pénzügyileg aránytalanul nagy terhet ró a város költségvetésére, hanem azért is, mert a számok azt mutatják, hogy mindez csupán elhanyagolható mértékben járul hozzá ahhoz, hogy többen használják a tömegközlekedést, amely áttételesen a környezetszennyezést is csökkenthetné.

Ugyanis Észtország fővárosában, Tallinban hat évvel ezelőtt meglépték ezt az adófizetőket nem kímélő (a helyi lakosok adójából évente 320 ezer forintnyi eurót utalnak át a közlekedési cég számlájára), ingyenes utazást garantáló lépést, ám a stockholmi Királyi Technológiai Intézet (KTH) hatástanulmánya szerint mindössze 3 százalékkal növekedett meg a tömegközlekedésre való hajlandóság. Ha ezt az eredményt összevetjük a ráfordítandó, masszív többletköltségekkel, belátható, hogy sikersztoriról aligha beszélhetünk.

Hasonló ötlettel rukkolt elő nem rég Párizs polgármestere, Anne Hidalgo is, csak ő kicsit felkészültebb volt Kálmán Olgánál. Ugyanis a hangzatos kampányolást megelőzően hatástanulmány elkészítését rendelte el, amely azt mutatta, hogy több mint 3 milliárd eurós deficitet okozna egy ilyen döntés a francia főváros költségvetésében. Talán mondani sem kell, az ötletet elengedték.

Aztán ott van Belgium Hasselt nevű városa, ahol 16 éven keresztül volt ingyenes a tömegközlekedés, ám mivel a döntés csődközeli állapotba juttatta a várost, el is törölték a felnőttekre vonatkozó díjmentességet. A tendencia pedig azt mutatja, a Kálmán Olga által megálmodott, ottani kiskorúak kedvezménye is veszélybe került.”

Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.

Összesen 27 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Kálmán Olgát a tények nem szokták zavarni. Maximum a TV2-őn.

Tévedsz. A saját szememnek szoktam hinni. Tévém sincs, már 10 éve.

De képzeld csak el, ha az említett urak aspirálnának főpolgármesteri címre. Afféle "szakértő európaiként"...

Ugyan:-)))) ő független:-)))
Kedves mandi! Ide kéne rakni Olga egész programját, mert imádom a felmosásos részt:-))))
Aluljárókat naponta, járdát hetente akarja felmosni:-))))

Egyszerűen közöltem a tényt. Gondolni itt rólam, helyettem te szoktál sok mindent.

1.)
A 888.hu Sümeghije:
"Észtország fővárosában, Tallinban hat évvel ezelőtt meglépték ezt az adófizetőket nem kímélő (a helyi lakosok adójából évente 320 ezer forintnyi eurót utalnak át a közlekedési cég számlájára), ingyenes utazást garantáló lépést, ám a stockholmi Királyi Technológiai Intézet (KTH) hatástanulmánya szerint mindössze 3 százalékkal növekedett meg a tömegközlekedésre való hajlandóság. Ha ezt az eredményt összevetjük a ráfordítandó, masszív többletköltségekkel, belátható, hogy sikersztoriról aligha beszélhetünk."

EZZEL SZEMBEN

az index.hu Kengyelje írja:
"Nagyon bejött az ingyen BKV Tallinnban
A Transport Tallinna (TlT), vagyis az észt főváros BKV-ja csak úgy ment bele az ingyenes közlekedésbe, ha az állam kompenzálja a vállalatot valamilyen formában. Hosszú tárgyalássorozat után az állam és a TlT úgy egyezett meg, hogy minden egyes helyi lakos adójából évente átutalnak ezer eurót, mai árfolyamon megközelítőleg 320 000 forintot a közlekedési cég számlájára, így ellensúlyozva a vállalat bevételkiesését. Az eredmény az lett, hogy a korábbi veszteséges üzemből a TlT nyereségessé vált. Az utasok száma megduplázódott, a jegyértékesítésen és ellenőrzésen megspórolt pénzt pedig főként a járművek takarítására és megjelenésére fordították. Az utasok száma megduplázódott és 14 százalékkal kevesebb személyautó lett az utakon."
https://totalcar.hu/magazin/ko..

Úgy látom, a kettő közül az egyik mindenképpen hazudik.
Szerintem inkább
a 888.hu Sümeghije HAZUDIK,
mert még az összehasonlítása sem tisztességes:
Kálmán Olga elképzelésében az ingyenesség csak a 18 éven aluliakra vonatkozik,
Tallinnban viszont nincs felső korhatár, a felnőttek is ingyen utaznak.

Igen:-) gyerekek 18 éves korig ingyen tömegközlekednének, minden hónapban venne tíz elektromos buszt...
Már többet költött, mint lehetett volna.

Szerintem nem tudja, hogy mit mondott. Nem képzelte el, hogyan valósíthatja meg. Sehogy. Még akkor sem, ha csak a frekventált helyeken mosna fel.
Aki ilyet kitalál, az biztosan nem alkalmas főpolgármester jelöltnek sem.

Érdekes, én ezt a 888.hu-ról gondolom.

Lásd, kivel van dolgod,
én meghagyom neked a 888-at, a PestiSrácok-at, a Ripost-ot... egye fene, még a Lokál-t is.

Erősödik a jobban teljesít!
(:–))))))))

1.)
Az index (totalcar.hu) az észt főváros tapasztalatai alapján számolt be "egyértelmű sikerről". A 888.hu hazudja a siker ellenkezőjét (és ad rá egy nem működő linket).
2.)
Hol írtam én Párizsról?
Na... na, hol?
Ugye, hogy SEHOL.
3.)
Amiről viszont írtam
– a tallinni és a budapesti ingyenesség lényeges különbségéről –,
azt te sunyi módon, a 888.hu-hoz hasonlóan, elhallgattad.
4.)
Az ingyenes budapesti közlekedés ötletével
– NEM a szoci Horváth Csaba kampányolt először
– HANEM még 2002-ben, a Fidesz-támogatta főpolgármester-jelölt,
a "nagyon független" Schmitt Pál
(pénteken és szombaton 18 óra után a BKV mindenkinek ingyenes).
5.)
Csak szopni jársz ide, fidióta...

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés