Gadó cikkében azt is hozzáfűzi, hogy nem a sajtóorgánumoknak szól a megítélés kettőssége, hanem annak, amit szimbolizálnak. Ahogy írja: „A Figyelő ugyanis jelenleg csupán egy – minden egyéni karakterétől megfosztott – jobboldali, kormánypárti lap. Így a felháborodás elsősorban nem is az újságnak szólt, hanem annak a kormányon lévő jobboldalnak, amely még mindig nem átall zsidóellenes sztereotípiákkal élni, miközben megingatja a többpárti, szabadpiaci jogállam alapjait is. Másfelől a Magyar Narancs egy markáns karakterű, önálló arculatú lap, amelynek hagyományai között nem szerepel az antiszemitizmus, így korábbi sérelmek emléke sem térhet vissza. S a baloldali antiszemitizmusnak sincsenek mély hagyományai Magyarországon.”
Ez a magyarázat újfent problémás. Kapásból tipikus példája a „csúszós lejtő” érvelési hibának, miszerint ha a lap kormánypárti, akkor máris zsidóellenes, sőt antidemokratikus, hovatovább antikapitalista.
Erősen vitatható az a gondolat is, hogy a Magyar Narancs önálló karaktere szembeállítható a Figyelő pártos elkötelezettségével. Ha emlékeim nem csalnak, épp a szellemileg oly független Narancs buzdított a szocialistákra valóvoksolásra 2010-ben. Ebben az ominózus szerkesztőségi állásfoglalásban még az MSZP korrupcióját is kisebb rosszá maszkírozták a Fidesz várható(!) klerikális rémuralmával szemben.
A harmadik problematikus pont Gadó érvelésében a baloldal antiszemita tradícióinak tagadása. Ez meglepően meredek állítás, elég csak egy pillantást vetni a Standeisky Éva, Papp László Tamás és Karády Viktor jegyezte, a Kádár-kori zsidóellenességet taglaló CEU-s tanulmányra, vagy Kovács András történész nagyszabású munkájára, amiben állítja:
a kommunista rendszer működését is áthatotta az antiszemitizmus,