Soós Csaba: A magyarpéterlaki zene volt az, amit elsőként nagyon megszerettünk. Egyszer egy budapesti táncházban hallottam, hogy a híres magyarpéterlaki prímás, Csiszár Aladár itt fog zenélni a zenekarával. Elmentem és illemtudóan megkérdeztem Aladár bácsit, hogy beállhatok-e mögéjük muzsikálni. Azt válaszolta, hogy „nem, fiam, mert rontsz minket. Gyere el szépen a táborba, majd ott megtanulod a zenét.” Így is történt, ezután kezdtünk el járni a jobbágytelki tánctáborba, hogy Aladár bácsitól tanulhassunk, és most már büszkén mondhatjuk, hogy tizedik éve megfogadott zenészként muzsikálunk ott. A hivatalos nevén Marosszéki Népzene- és Néptánctáborban nem csak jobbágytelkit kell játszanunk, hiszen például a Székely-Mezőség tánchagyományait is magas szinten oktatják, így mi is „rákényszerültünk”, hogy ezeket a zenéket megtanuljuk, és persze hamar megszerettük a szép dallamokat. De pár éve elkezdtem foglalkozni a Maros menti Magyaró zenéjével is, ami fehér foltnak számít, hiszen amellett, hogy ritkán játsszák, még a táncházmozgalomban is kevesen ismerik. Technikailag majdnem a legnehezebben megtanulható anyag, ez volt a legnagyobb kihívás számomra. Moldován István ’Stefi bácsi’ magyarói prímás már nem él, így személyesen nem ismerhettük meg, de nagyon hálásak vagyunk neki, hiszen az a sok szép dallam, amit kaptunk tőle a gyűjtéseken keresztül, még jó ideig el fog kísérni minket.
Enyedi Tamás: Szoktunk is irigykedni, amikor az idősebb népzenészek mesélnek a régi gyűjtésekről, mezőségi lakodalmakról, kalotaszegi juhmérésekről. Joggal büszkék rá, hogy ott lehettek, mi fiatalabbak viszont sajnáljuk, hogy nekünk ebből már kevesebb jut. Hatalmas öröm, hogy Csiszár Aladár bácsi még jó egészségnek örvend, és reméljük, még sokszor találkozhatunk, zenélhetünk vele. Énekesünk, a testvérem, Enyedi Ági számára is meghatározóak azok az énekes asszonyok és férfiak, akiket az elmúlt években ismerhetett meg. Erdély számos vidékén, településén gyűjtött – ezeket az élményeket, találkozásokat rendszeresen felemlegeti.
Van a lemezen nagysajói muzsika is, az viszont tájegységileg kicsit kilóg a sorból.
Enyedi Tamás: A Kallós Archívum nagysajói kazettáját tíz évig hallgattam a kocsiban. Csak az ment, de tényleg. Na, jó, volt még egy Parno Graszt-kazetta is, de semmi több. Tényleg szalagszakadásig hallgattuk, bárhova mentünk. De tőlem függetlenül a többiek is régóta ismerkedtek a Sajó-mente zenei hagyományával, így adott volt, hogy komolyabban foglalkozzunk vele. Egyébként nekem, mint cimbalmosnak, a székelyföldi zene egy igazi kincsesláda, mivel itt a cimbalom nagyon gyakran dallamot játszik technikásan, szólisztikus formában. Gyerekkoromban otthon rengeteget gyakoroltam, játszottam a fordulókat egymás után. A zenészkollégáim nevében is mondhatom, hogy
egy népzenét játszó cimbalmosnak ez a vidék biztosan a kedvencei közé tartozik.