Magdeburgi terrortámadás: megdöbbentő vallomások kerültek elő a merénylőről
Munkatársai Dr. Google-nek gúnyolták, mert a diagnózis felállítása előtt mindig az internethez fordult. És ez csak a jéghegy csúcsa.
Június közepén megegyezett a német E.ON, a holland-brit Shell és az osztrák ÖMV a Gazprommal, hogy 2019-ig megépítik az Északi Áramlat 2-t. Mivel a vezeték egészen az EU-ba lépésig a Balti-tenger alatt fut majd, ezért nem vonatkozik rá az az EU-szabály, ami miatt megtorpedózták a Déli Áramlatot – írja a 444.
Két nappal azt megelőzően, hogy az EU meghosszabbította az Oroszország elleni gazdasági szankciókat, megköttetett egy szándéknyilatkozat az Északi Áramlat 2-ről. Június közepén ugyanis a német E.ON, a holland-brit Shell és az osztrák ÖMV megállapodott a Gazprommal arról, hogy 2019-ig megépítik az Északi Áramlat 2-t, amely a jelenlegi Északi Áramlat 1-gyel párhuzamosan visz majd gáz Oroszországból közvetlenül Németországba a Balti-tenger alatt – írja a 444.
Az új gázvezeték segítségével akár teljesen elkerülhető lesz, hogy Ukrajnán keresztül kelljen Európába gázt szállítania az oroszoknak. Ugyanezt a célt szolgálta volna a Déli Áramlat is, amelynek építését azonban az EU és az USA nyomására végül leállította a bolgár kormány. Az az EU-szabály viszont, amelyre hivatkozva az Unió kifogást emelt a Déli Áramlat ellen, nem fog vonatkozni az Északi Áramlat 2-re, mivel az a Balti-tenger alatt fut majd egészen az EU-ba lépéséig.
Gázipari elemzők szerint azonban az Északi Áramlat 2 a Török Áramlatról – amely bizonyos értelemben a Déli Áramlat helyett épült volna meg – szóló terveket is felülírja: az a beruházás ugyanis így értelmetlenné válna, mivel az Északi Áramlat vezetékek együtt már képesek lennének kiváltani az ukrán vezetéket.
Ha megépül az Északi Áramlat 2, azzal Németország válhat Európa legfontosabb gázelosztó központjává, hiszen az országból nyugatra, délre és keletre is mennek vezetékek, amelyekkel szinte mindenkit el lehetne látni gázzal.
Mint fentebb írtuk, nem csak a németek vannak benne projektben, hanem az osztrák ÖMV, a holland-brit Shell, és a héten a francia Engie (korábban GDF Suez) is jelezte már a héten, hogy beszállna az Északi Áramlat 2-be.
Fotó: DW.com