Hihetetlen tempót diktál Magyarországon az elektromos autópiac

2025. október 08. 11:41

Idén kilenc hónap alatt több villanyautót állítottak forgalomba, mint 2024-ben összesen.

2025. október 08. 11:41
null

Mostanáig több mint 93 ezer tisztán elektromos gépkocsit szereltek fel zöld rendszámmal Magyarországon. Február óta már a nyolcadik hónapban állt munkába bármelyik korábbi havi adatnál nagyobb számú klímabarát jármű – tette közzé az Energiaügyi Minisztérium (EM) a Facebook-oldalán kedden.

Januártól szeptemberig 22 628 e-autót láttak el világoszöld hatósági jelzéssel, többet, mint az eddig legjobban teljesítő 2024-ben egész évben.

Kilenc hónap után tehát már biztosra vehető a csúcsdöntés. Változatlan ütemű élénküléssel számolva az új éves rekord meghaladhatja akár a 30 ezer egységet is. Ha az idei negyedik negyedév a megelőző háromhoz hasonló mértékű gyarapodást hoz, a leginkább környezetkímélő hazai flotta még idén eléri a 100 ezres darabszámot – ismertette a tárca.

Az EM tájékoztatása szerint 2020 eleje óta a magyarországi villanyautó-állomány a tizenkétszeresére nőtt, 2023 őszéhez képest megduplázódott.

Ezt is ajánljuk a témában

A további bővülést nagyban elősegítheti, hogy a vállalati e-autó program keretösszegét 10 milliárd forinttal emelték meg. A december elsejéig elérhető támogatásból még az eredeti, 30 milliárd forintos keretösszeget sem kötötték le teljesen szerződésekben. A fenntarthatóbb működésre törekvő cégeknek tehát mindenképpen érdemes pályázniuk, különösen, mert a korszerű elektromos gépkocsik üzemeltetése, karbantartása olcsóbb, mint a hagyományos hajtásúaké – hívta fel a figyelmet a minisztérium.

(MTI)

Nyitókép: Oláh Tamás / MTI

***

Összesen 10 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Intel
2025. október 08. 14:45
Ez a hír nem ad okot örömre inkább be kell tőle sz ni. Ha elárasztják hazánkat az elektromos autók annak borzasztó következményei lesznek. Ezeknek az autóknak óriási az értékvesztése már igen rövid távon. Ennek egyik oka a hihetelen használati érték csökkenés. Vagyis az akkumulátor az oka mindennek. Az autó nehezebb, az autó rövid távokat tud csak befutni töltés nélkül, nincs hol tölteni, lassú a töltés, drága a töltés, az akku hamar öregszik stb. stb.
Válasz erre
3
1
SzkeptiKUSS
2025. október 08. 13:56
Valaki mondja meg, akkor miért szabadulnak sokan nyugaton a 6-8000 km-es autóktól, pedig alapból milliós értékvesztéssel jár. Amíg a 6-800 km-t nem tudják, csak városi autók. Van tapasztalatom rokontól, 250 km-es úton már 170-nél kereste, hogy hol van gyors töltő!
Válasz erre
0
0
GrumpyGerald
2025. október 08. 12:50
Az érzés meg, hogy ha benzines/hibrid autóval benézted a rajzot és kifutottál a naftából, egy 2l-es pillepalackos benzin eljuttat a legközelebbi benzinkútra -- megfizetethetetlen, az e-autóra meg ott a mastercard. Nyilván nem gyakran esik meg, de ez olyan mint a baleset: hacsak 1x is fordul elő életedben, nem mind1, hogy mi a következménye. Ezért én maradok a pillepalackos lehetőségnél és a biztonságos autóknál...
Válasz erre
0
0
GrumpyGerald
2025. október 08. 12:43 Szerkesztve
"A további bővülést nagyban elősegítheti" Mármint, a további bővülést nagyban *ellehetetleníti* a nem létező árammennyiség, infrastruktúra és a tény, hogy amivel nyáron elmész akár 500km-t, az télen autópályán 200km-t se tud. Ki akarna olyan benzines v. dízel autót venni, aminek néha 5 liter a fogyasztása, néha meg - szezononként, domborzattól, időjárástól függően - akár 15liter?!?! Ugye, hogy senki. Pedig azt normálisan lehet tankolni 2kilométerenként 2percért (--BuziAPP nélkül!!!) Használhatod üres és teletankkal is. (E-autót nem érdemes 0%-ra meríteni és 100%-ra tölteni se.) Minusz hőmérsékleten tankolni könnyű, e-autót tölteni viszont megintcsak nehéz, vagy lehetetlen,ráadásul kémiailag degradálja az akksit. Van még kérdés, ilidkó? Szóval ez a 2025-ös bővülő adat csupán egyet jelez: egyre több polgár gazdagodik, ugyanis a városi zöldövezeti, kertesházas, napelemes réteg az, ami rajong az e-autóért, mert otthon ingyen tölti, a hatótávja meg elég városi furikázásra vagy ingázásra.
Válasz erre
2
0
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!