Hihetetlen tempót diktál Magyarországon az elektromos autópiac

2025. október 08. 11:41

Idén kilenc hónap alatt több villanyautót állítottak forgalomba, mint 2024-ben összesen.

2025. október 08. 11:41
null

Mostanáig több mint 93 ezer tisztán elektromos gépkocsit szereltek fel zöld rendszámmal Magyarországon. Február óta már a nyolcadik hónapban állt munkába bármelyik korábbi havi adatnál nagyobb számú klímabarát jármű – tette közzé az Energiaügyi Minisztérium (EM) a Facebook-oldalán kedden.

Januártól szeptemberig 22 628 e-autót láttak el világoszöld hatósági jelzéssel, többet, mint az eddig legjobban teljesítő 2024-ben egész évben.

Kilenc hónap után tehát már biztosra vehető a csúcsdöntés. Változatlan ütemű élénküléssel számolva az új éves rekord meghaladhatja akár a 30 ezer egységet is. Ha az idei negyedik negyedév a megelőző háromhoz hasonló mértékű gyarapodást hoz, a leginkább környezetkímélő hazai flotta még idén eléri a 100 ezres darabszámot – ismertette a tárca.

Az EM tájékoztatása szerint 2020 eleje óta a magyarországi villanyautó-állomány a tizenkétszeresére nőtt, 2023 őszéhez képest megduplázódott.

Ezt is ajánljuk a témában

A további bővülést nagyban elősegítheti, hogy a vállalati e-autó program keretösszegét 10 milliárd forinttal emelték meg. A december elsejéig elérhető támogatásból még az eredeti, 30 milliárd forintos keretösszeget sem kötötték le teljesen szerződésekben. A fenntarthatóbb működésre törekvő cégeknek tehát mindenképpen érdemes pályázniuk, különösen, mert a korszerű elektromos gépkocsik üzemeltetése, karbantartása olcsóbb, mint a hagyományos hajtásúaké – hívta fel a figyelmet a minisztérium.

(MTI)

Nyitókép: Oláh Tamás / MTI

***

Összesen 4 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
GrumpyGerald
2025. október 08. 12:50
Az érzés meg, hogy ha benzines/hibrid autóval benézted a rajzot és kifutottál a naftából, egy 2l-es pillepalackos benzin eljuttat a legközelebbi benzinkútra -- megfizetethetetlen, az e-autóra meg ott a mastercard. Nyilván nem gyakran esik meg, de ez olyan mint a baleset: hacsak 1x is fordul elő életedben, nem mind1, hogy mi a következménye. Ezért én maradok a pillepalackos lehetőségnél és a biztonságos autóknál...
Válasz erre
0
0
GrumpyGerald
2025. október 08. 12:43 Szerkesztve
"A további bővülést nagyban elősegítheti" Mármint, a további bővülést nagyban *ellehetetleníti* a nem létező árammennyiség, infrastruktúra és a tény, hogy amivel nyáron elmész akár 500km-t, az télen autópályán 200km-t se tud. Ki akarna olyan benzines v. dízel autót venni, aminek néha 5 liter a fogyasztása, néha meg - szezononként, domborzattól, időjárástól függően - akár 15liter?!?! Ugye, hogy senki. Pedig azt normálisan lehet tankolni 2kilométerenként 2percért (--BuziAPP nélkül!!!) Használhatod üres és teletankkal is. (E-autót nem érdemes 0%-ra meríteni és 100%-ra tölteni se.) Minusz hőmérsékleten tankolni könnyű, e-autót tölteni viszont megintcsak nehéz, vagy lehetetlen,ráadásul kémiailag degradálja az akksit. Van még kérdés, ilidkó? Szóval ez a 2025-ös bővülő adat csupán egyet jelez: egyre több polgár gazdagodik, ugyanis a városi zöldövezeti, kertesházas, napelemes réteg az, ami rajong az e-autóért, mert otthon ingyen tölti, a hatótávja meg elég városi furikázásra vagy ingázásra.
Válasz erre
2
0
massivement5
2025. október 08. 12:10
Csak mondjuk nem este meg éjjel kellene őket tölteni, ahogy a legtöbben teszik. Hány százalék volt amúgy az eladott járművekből kínai, BYD meg MG? Elég alacsony, különben már itt verné a nyálát rá a narancs-propagandista. Annyira kilóg a lóláb, nyilván a mai KSH adatok miatt kellenek most a hurrápropaganda költemények: ksh.hu/gyorstajekoztatok/ipe/ipe2508.html Éljen a fideszes repülőrajt, az ugráló pannon puma, a kanyarban előző "nemzethy" ipari gyorsnaszád, ajvék!
Válasz erre
0
2
zsocc44
2025. október 08. 12:03
🤣 olcsó üzemeltetés és karbantartás? Környezetbarát? 😂🤣
Válasz erre
1
0
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!