Autósok, figyelem! Új traffipaxok árasztják el Budapestet

2025. augusztus 27. 06:02

A cél a gyorshajtás radikális csökkentése.

2025. augusztus 27. 06:02
null

A vezess.hu arról ír, hogy 2024. októberében 26 traffipaxot telepítettek a fővárosba, amelyeknek köszönhetően azóta csökkent a gyorshajtások száma Budapesten, így a közeljövőben 38 új fix traffipaxot telepítenek majd. Hozzáteszik: a VÉDA-rendszer 2016-os élesítése óta hat darab fix sebességmérő működik a főváros különböző helyein, azonban 

az Árpád hídon történt tragédia után Budapest főpolgármestere bejelentette, hogy újabbakat telepítenek 

az önkormányzat segítségével. Ez a 26 darab állt üzembe 2024 október végén, és a rendőrség szerint azóta „csökkent a detektált gyorshajtások száma” az érintett utakon.

Az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) közölte: „A Budapesten kihelyezett Vidar Speed típusú kamerák felvételei alapján indított eljárások száma 2025. év I-VI. hóban 145 769 darab volt.”

Mint írják, 

a felvételek alapján összesen 7 028 200 000 forint bírságot szabtak ki a rendőrök gyorshajtás miatt ebben a félévben,

ami 38,8 millió forint/nap átlagosan. A Főpolgármesteri Hivatal szerint ily módon „a Fővárosi Önkormányzat segítségével eddig üzembe helyezett fix sebességmérő kamerák igen jelentősen járultak hozzá a közlekedés biztonságához.”

Ezt is ajánljuk a témában

Egyelőre nem tudni, hol lesz elhelyezve a 38 kamera, 

illetve mennyi sávot figyelnek majd összesen. A Főpolgármesteri Hivatal a rendőrséggel közösen jelöli majd ki a helyszíneket – tudjuk meg.

A portál szerint 

a következő helyszínek emelkednek ki 

a 26-ból, ahol a legtöbb gyorshajtást rögzítették:

- IX. kerület, Üllői út, a VIII. kerület Üllői út 90. számmal szemben (Vágóhíd kifelé).
- XI. kerület, Petőfi híd budai hídfő, a Goldmann György térnél.
- XXII. kerület, Hunyadi János út, a Duna utcánál.
- III. kerület, Szentendrei út, a Raktár utcánál.
- XIX. kerület, Ferihegyi repülőtérre vezető út, a KÖKI Terminálnál.

A nyitókép illusztráció. Fotó: Facebook 

Összesen 35 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
KiraCeles
2025. augusztus 27. 13:33
Azt kihagytam, hogy befelé 90-nel el lehetett érni a belső zöldet, 70-nel pedig nem lehet, de persze a lámpát nem hangolták át. Mint ahogy a HÉV átjáró szabad jelzésével is képtelenek összehangolni a közúti lámpát, ezért van reggel és délután kifelé és befelé is dugó.
Válasz erre
2
0
KiraCeles
2025. augusztus 27. 13:27
Remélem, a bevétel a rendőrségé, nem pedig a fővárosé. Ebben az esetben hajlandó vagyok elhinni, hogy nem a pénzbehajtás a cél. Mellesleg ez úgy működik, hogy előbb kiraknak egy teljesen indokolatlan 70-es táblát a 11-es főút Békásmegyer külterületi szakaszára, majd odatesznek egy traffipaxot. Helyesebben kettőt. Mindkét végére egyet. Befelé azért indokolatlan, mert a balesetek ott történnek, ahol eddig is 50 volt a sebesség, kifelé meg azért, mert ugyan van egy kereszteződés zebrával, de lámpás, mindenki tudja, hogy ott van, és ott is volt korábban egy 50-es (szerintem azt beszedték). És sose hallottam ott egy balesetről se. Vagyis most ott is 70-nel kell menni, ahol semmi nem indokolja, mert egy nyílegyenes, 2x2 sávos, osztottpályás úttest, ahol gyalogos nem grasszál, mert egyik oldalon a HÉV kerítése határolja az utat, így nincs értelme tilosban közlekedni. Ja, és kerékpárút is van, így biciklisek sincsenek, akiket el lehetne ütni.
Válasz erre
1
1
krokodilgenya
2025. augusztus 27. 12:51
száguldozó prolicsürhe a kurva anyátokat, remélem szarrá lesztek büntetve mocskos állatok
Válasz erre
0
3
Bulldog Orange
2025. augusztus 27. 12:09
Milyen érdekes, az utak állapotát nem ilyen lelkesedéssel javítják... Az is érdekes, hogy a kinthagyott táblák visszabontását sem ilyen lelkesedéssel teszik.... Gyorshajtás..., az idióta biciklisek kerülgetése valahogy nem érdekes, a rolleres donor jelöltek randalirozása se fáj nekik. Vicc!!!
Válasz erre
5
0
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!