Álomból valóság: gyorsforgalmival kötik össze Magyarország két nagy városát

2025. augusztus 13. 08:39

Örülhetnek a „keleti” lakosok.

2025. augusztus 13. 08:39
null

A Magyar Építők arról ír, hogy

 Debrecen és Nyíregyháza között négysávossá fejlesztenék a 4-es számú főutat. 

Mint kiderült, a dehir.hu információi szerint eredményes volt a minisztérium feltételes tervezési közbeszerzési eljárásának részvételi szakasza.

A 4-es főút négysávosítását Debrecen és Nyíregyháza között 

a kormány nemzetgazdasági szempontból kiemelt beruházássá nyilvánította 

– emelik ki.

A nyertes cégnek az engedélyezési és kiviteli terveket kell majd elkészítenie egy mintegy 35 km hosszú egybefüggő – ebből 10 km meglévő, 25 km új nyomvonalon vezetett – 2x2 sávos közúti kapcsolat létrehozásához.

A fejlesztéssel érintett szakasz a 354. sz. főút – távlati Debrecen keleti elkerülő szakasz csomópontjától a 4. sz. főút – M3 autópálya csomópontjáig tart

 tervezetten 6 darab különszintű csomóponttal és a hozzá kapcsolódó alcsomópontokkal, továbbá 3 darab  kétsávos körforgalommal, 19 darab műtárggyal a 2x2 sávos külterületi elsőrendű főút paramétereinek megfelelően.

A nyertesnek meg kell majd terveznie a 4. sz. főút/Oláhrét utca csomópont és a 100. sz. vasútvonal 2606+63 hm szelvényében lévő vasúti keresztezés közötti szakasz (200 méter) burkolaterősítés és szélesítés dokumentációját is.

Része a kiírásnak a 4. sz. főút és a Hajdúhadháznál futó 49101 j. út közötti új közúti kapcsolat előzetes környezeti vizsgálati dokumentációjának elkészítése és a kapcsolódó határozat megszerzése. Az útvonal itt várhatóan 3.200 m hosszan fut majd.

A projektben mindemellett 

Debrecenben egy komplex mérnökségi telepet is létesítenek,

 várhatóan 1500 m2 hasznos összterületű irodaépülettel, 1500 m2 hasznos alapterületű műhellyel és 1500 m2 hasznos alapterületű sótárolóval, írják.

Nyitókép: Illusztráció. Czeglédi Zsolt/MTI Fotóbank

 

 

Összesen 28 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
B_kanya
2025. augusztus 13. 13:15
Lehet, hogy Szolnoknak jobban kellene, de kétségtelenül elfér a lutheránus és a kálvinista Róma között is.
Válasz erre
0
0
B_kanya
2025. augusztus 13. 13:14
A "keleti" lakosok annak örülnek, hogy Nyírtass szégyene nem a két vármegyében rontja a levegőt. Jó a fogatlan, vidéki, alkoholista, nyelveket nem beszélő, tanulatlan "nagyvad" "Júdapestre". Ezt tépték, szagolják.
Válasz erre
0
0
rimimandiner
2025. augusztus 13. 12:14
Ennek már készen kellene lennie! DE: ettől fontosabb lenne végre, hogy ne kelljen BP felé menni, ha Keletről - Nyugatra v. Nyugatról - Keletre akarok utazni, vagyis az M8 -as M4 -es-nek készen kellene már lennie, úgy, hogy pl. Rábafüzestől - Ártándig tudjak utazni, gyorsan pl. a Pentele híd igénybevételével! A másik rendkívül fontos lenne az M0-ást észak felöl bezárni!!! És nem kérdés, az M1-est Budapest-Bécs között 2X3 sávosra bővíteni!
Válasz erre
0
0
csapláros
2025. augusztus 13. 10:57
Reméljük, hogy el lehet adni az útépítést NATO haderő infrastruktúra fejlesztésnek és akkor uniós forrásból valósulhat meg. KÉT haszna van: 1. Debrecen mellett Nyíregyháza egy újabb beruházási térsége lehet a magyar iparfejlesztésnek 2. akik az uki megszállástól vannak beszarva, a magyar haderő is sokkal könnyebben vonulhat föl a szűk uki-magyar határra, hogy legyező szerűen, ezzel ne csak magát a határt, de annak kapcsolódó szlovák-román részeit is védjék, amennyiben az ukik megkerülnék azt, mint a németek tették kétszer is a Maginot vonallal, Hollandián keresztül.
Válasz erre
2
0
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!