Egy mesterséges intelligencia által írt beszéddel nem lehet politikailag azonosulni. Az ilyen szövegek mögött nincs ott a gondolkodásból fakadó szenvedés, a felismert igazság, öröm és kínlódás elegye, ami átsüt egy jó politikai beszéden. A mechanikus felszólalás alkalmas felsorolásra, sulykolásra és ígérgetésre. Csakhogy
a felsorolás nem érvelés, a sulykolás nem gondolkodás, az ígérgetés nem ténybeszéd.
Indulatot kelteni szinte bármilyen hergelő szóval és kijelentéssel lehet, de ahogy a düh elpárolog, a hergeltségi állapot is alábbhagy, az érzelmek visszatérnek az odújukba. Viszont kétségtelen, hogy a „bátran rágalmazz, valami mindig megtapad” (audacter calumniare…) régi, bevált eszköz. Plutarkhosz fogalmazta meg először, kifejezve, hogy ha a megtámadott megvédi is magát, a sérülés helye megmarad. A görög-latin gondolat A sevillai borbélytól kezdve Goethe Faustjáig több műben is felbukkan. S itt van ma is közöttünk.
Mint romboló-támadó fegyver potenciálisan a politikai erőszakot készíti elő.
Nem egyszerűen kommunikációs trükk, hanem az igazság tudatos pusztítója. Leépíti a közéleti szereplők hitelességét, és gyilkos kórként alattomosan rágja az egész politikai testet.