a feldolgozott után immár a nyers alumíniumra is kiterjed a teljes szankció.
Ez utóbbi intézkedés tovább rombolhatja az autó-, a gép- és a hadiiparban az EU-s vállalatok versenyképességét, Kína felé terelve az olcsó orosz nyersanyagot. Szakértők szerint akár 20-30 százalékos emelkedés is elképzelhető, amit a vállalatok alighanem a fogyasztókra terhelnek majd. A másik lehetőség számukra a termelés visszafogása, ami viszont elbocsátásokhoz vezet.
Magyarországon az autóipar – elsősorban a győri Audi – a leginkább kitett ennek a fejleménynek, hiszen az ország alumínium-importra szorul. Az orosz tulajdoni hányad maximalizálása az európai logisztikai cégekben az értékláncok újbóli szétzilálásához, illetve további áremelésekhez vezethet.
A logisztikai költségek emelkedése már eddig is hátrányosan érintette a nyitott magyar gazdaságot, illetve Európát.
Ugyancsak az értékláncokat veszélyeztetheti a szankciós csomag azon része, mely blokkolja az oroszországi repülési infrastruktúrát. Amennyiben a kulcsrepterekről nem tud elindulni a teherforgalom, az bizonyos termékek hiányát fogják okozni.