Sokan hitték, most felfordul Magyarország közlekedése – viszont Lázár Jánosék annyira nem nyúltak bele
Így lehet vonatozni, buszozni vasárnaptól.
Alapvető változás jön a személyszállításban – hangsúlyozta az építési és közlekedési miniszter.
Nyitókép: MTI/Illyés Tibor
A parlament kedden lefolytatta a személyszállítási szolgáltatásokról szóló törvény módosítását kezdeményező kormányzati javaslat általános vitáját.
A személyszállítási szolgáltatásokról szóló törvény módosításának általános vitája során Lázár János építési és közlekedési miniszter elterjesztőként arról beszélt: a cél az, hogy a „közlekedési alkotmányként” funkcionáló jogszabályt alkosson a parlament, mindenki számára garantálva a mobilitáshoz való jogot.
Kiemelte: a magas foglalkoztatottság miatt érdemben változtak meg az emberek utazási szokásai, az emberek többsége napközben kénytelen elhagyni lakóhelyét oktatási vagy más szolgáltatások igénybevétele érdekében, illetve munkahelyére tartva. Jelezte: kutatások eredménye azt mutatja, hogy irányonként napi 30 perces ingázás az az időhatár, ami már költözésre – a kisebb településről nagyobba vagy éppen külföldre vándorlásra – bírja az embereket.
A mobilitáshoz való jogot mindenkinek Magyarországon garantálni kell
– hangsúlyozta a miniszter, megemlítve, hogy noha az alapszolgáltatás mibenlétéről 35 éves vita zajlik, a tárgyalt dokumentum révén azt kívánják meghatározni, hogy a befizetett adóért cserébe a polgárnak mihez van minimálisan joga e területen.
Hozzátette: Magyarország munkaalapú társadalomban gondolkodik, amiben a mobilitás az egyik legkiemelkedőbb gazdaságélénkítő és versenyképesség-fokozó tényező. Lázár János közölte, a szabályozásnak arra is reagálnia kell, hogy teljesen mások a fővárosi agglomeráció és a vidék „játékszabályai”.
Hangsúlyozta, hogy a 3155-ből csak 955 települést érint majd a törvényjavaslat a minimális szolgáltatás szintjének szabályozásával, hiszen egyes helyeken nem teljesül az a kívánalom, hogy napi három járatpárral lehessen elérni a járási központot. Kétezer településen nem kell beavatkoznunk, mert ennél jóval többet biztosítunk - hívta fel a figyelmet, megemlítve, napi két járatpárt garantálnak a vármegye központjába, illetve onnan a fővárosba. A miniszter szólt arról is:
Budapest mellett a jövőben Debrecen lesz kiemelt terület, mindkét esetben 75 kilométeres körzetben napi két bejárási lehetőséget biztosítva.
Lázár János a kormányzati törekvések között említette a teljes jogi környezet – benne a KRESZ – átalakítását, a hazai út- és a vasúthálózat érdemi fejlesztését, valamint a járműállomány megújítását. Ennek része másfél év alatt ezer, többségében magyar gyártású új autóbusz beszerzése, IC-kocsik vásárlása, valamint a mozdonyállomány és a HÉV-park erősítése.
Szintén ide sorolta egy olyan vállalati csoport létrehozását, amely a társadalmi igényt ki tudja szolgálni. Ezért összevonják, és négy céggé szervezik a MÁV-ot és a Volánt, és jövőre az eddigitől eltérő módon szervezik a nyári és az éves közszolgáltatást annak érdekében, nagyobb figyelmet fordítsanak az utasok komfortérzetére – ismertette a miniszter.
(MTI/Mandiner.hu)
Ezt is ajánljuk a témában
Így lehet vonatozni, buszozni vasárnaptól.
Ezt is ajánljuk a témában
A tárcavezető kendőzetlenül beszélt a műsorban többek között a kegyelmi ügyről vagy az évekkel ezelőtti mellőzöttségéről, illetve a visszatéréséről is.