Féktelen indulatok és ordibálás Kőbányán: Lázár Jánost és Arató Gergelyt sokkolta a magyar valóság (VIDEÓ)
Szörnyű állapotok uralkodnak a vasútállomáson.
Kiakadt a szakszervezet.
Nyitókép: Facebook
Hivatalosan is elrendelték a két állami tulajdonú személyszállító nagyvállalat, a MÁV-START Zrt. és a Volánbusz Zrt. egyesülését – írja a Magyarbusz.info. Emlékeztetnek: a Volánbusz és a MÁV-Start összevonása 2023 decemberében kapcsolt magasabb fokozatba. Az év végéig teljesen átalakul a tömegközlekedés. A hírek szerint ennek az is a következménye lesz, hogy
hosszú évtizedek után eltűnik a Volán név Magyarországon.
A szakszervezet kiakadt és levelet ír Lázár Jánosnak, írja a Világgazdaság.
A szaklap szerint
a döntést a MÁV-Volán csoport felett a közlekedési miniszter, tehát Lázár János hozta meg.
Annyiban ez nem meglepetés, hogy az elmúlt hónapokban erről az összeolvadásról már sok szó esett, írják. Úgy tudni, az új koncepció jogi és adminisztratív folyamatainak 2024 végéig kell lezárulniuk.
Az integrációs folyamat eredményeként a két állami szolgáltatóvállalat, tehát a MÁV és a Volán egyetlen társaságként folytatja majd tovább tevékenységét. Enne
már a neve is megvan: MÁV Személyszállítási Zrt. Vagyis a fúzióval a Volánbusz teljesen elveszti önállóságát
és végképp beleolvad a MÁV személyszállítási üzletágába. Az integrációnak az ígéretek szerint elsősorban cégjogi jelentősége lesz, a munkavállalók napi munkavégzését az összevonás alig érezhetően érinti majd. Főként a menedzsment működésével, a háttér- és támogatóterületek hatékonyabbá tételével összefüggő változások lesznek.
A Volánbusz és a MÁV-Start összevonása 2023 decemberében kapcsolt magasabb fokozatba. A 2021 januárja óta a MÁV csoporthoz tartozó busztársaság ugyanis ekkor került a MÁV-Start egységes irányítás alá. A két társaságot azóta közös vezérigazgató és egy egyesített igazgatóság irányítja, 2024. február 1-jétől pedig egységes szervezeti felépítés alapján működik a két állami közszolgáltató. A Magyarbusz.info megjegyezte, hogy
a MÁV és a mindenkori állami busztársaság összevonása 2010 után rendszeresen felmerült,
de ilyen közelségben még soha nem állt a megvalósításhoz.
A Volánbusz egy közel 100 éves múlttal rendelkező személyszállító társaság, így a jelenlegi legnagyobb volános szakszervezet, a Közúti Közlekedési Szakszervezet erős kritikával fogadta a hírt, hogy a Volánbusz az összeolvadással megszűnik, a neve pedig eltűnik. „Hová lett a Volán név” címmel tettek közzé bejegyzést a közösségi oldalukon. Ebben azt írták, hogy
megdöbbenéssel fogadták, hogy a MÁV-START és a Volánbusz integrációját követően kimarad az vállalat nevéből a Volán név.
Szerintük a korábbi tervek szerint a társaság neve MÁV-Volán Személyszállítási Zrt. lett volna.
„Mi, volánosok úgy gondoljuk, hogy mivel a társaság gyökerei a vasúttársasághoz (MAVART 1927.) kötődnek, így közel száz év távlatából, valamint a VOLÁN név 54 éves múltjára való tekintettel megérdemelnénk, hogy a magyarországi közúti közösségi közlekedés múltja ne vesszen feledésbe és a VOLÁN név jelenjen meg az új közlekedési társaság nevében is” – érveltek.
Már csak azért is, mert
a Volánbusz 30 százalékkal több munkavállalót foglalkoztat, mint a MÁV-Start.
„Ha már nem lesz önálló jövőnk, legalább a nevünkből maradjon meg a Volán.”