A hév-flotta elöregedett, a kohószökevény hév-vonatok cseréje nem tűr halasztást

2024. február 20. 13:28

Lázár János időt húz, minden budapesti fejlesztést leállít.

2024. február 20. 13:28
Vitézy Dávid
Vitézy Dávid
Facebook

„A héveket fel kell újítani, a járműveket le kell cserélni – mivel a hévek közel 8 éve állami tulajdonban vannak, ezért a kormányé az egyértelmű felelősség. Ugyanakkor az a látványos megalkuvás sincs rendben, amit a főpolgármester csinál. Lázár János időt húz, minden budapesti fejlesztést leállít és az így felszabaduló források töredékéből egy kicsit visszaoszt, ezzel lekenyerezve a főpolgármestert, aki ezek után büszkén kiírja, hogy a városháza ezzel »segíti« a hévek megújulását – körülbelül mint a főszereplő a régi Sport-szeletes reklámban.

Szép kis tánc ez, de a végeredménye mégiscsak az: a hévek öregednek tovább, a főváros hozzájut egy kis uniós pénzhez, amiből újabb belvárosi tereket csinosítgathat, a pénz nagy részét pedig Lázár János elviszi vidékre. Csepelen, Pesterzsébeten, Soroksáron, Békásmegyeren és az agglomerációban pedig minden marad, ahogy van. Nincs ez rendben, a külső kerületek és az agglomeráció közlekedése jelenti a legégetőbb problémát Budapest környékén. Amíg itt nem tudunk versenyképes alternatívát nyújtani az autós közlekedésnek, maradnak a dugók és tovább nő a légszennyezettség. Éppen ezért nem szabad beletörődni, hogy megint innen vonják ki a forrásokat.

A hév-flotta elöregedett, a kohószökevény hév-vonatok cseréje nem tűr halasztást. Azonban onnantól, hogy a tendert végre újból kiírják, legalább 4-5 év mire az új vonatok megérkezhetnek.

A korábban forráshiányra hivatkozva a kormány által visszavont hév járműtendert azóta sem írták ki újra, sőt, Lázár János a szentendrei, ráckevei és csepeli hév infrastruktúrájának teljes felújítását is leállította. Tovább rohad a már eleve rossz állapotú infrastruktúra, tovább romlik a közösségi közlekedés versenyképessége. A korábbi terveink szerint már elindult volna az építkezés tavaly nyáron, ehhez képest még a tervezést se tudták lezárni mindmáig. A hévek megújításával nem történik semmi.

Ha pedig nem történik semmi, akkor a véghatáridők is napról napra kitolódnak, az amúgy is befagyasztott uniós források elvi befejezési határidői egyre kevésbé tarthatóak. De erre nem lehet az a megoldás, hogy akkor le is mondunk ezekről a fontos beruházásokról, a hévek megújításáról.”

***

Ezt is ajánljuk a témában

***

Ezt is ajánljuk a témában

 

Nyitókép: MTI/Máthé Zoltán

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 68 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Jack Reynor
2024. február 21. 16:15
Kurva jól tudja költeni a pénzt ez az eszelős fantaszta.
Ugandai Bubu
2024. február 21. 13:14
Hajrá Vitézy Dávid!
Szekértábor
2024. február 21. 11:37
Értem én, hogy Vitézy Dávid szeretne főpolgármester lenni, és ezért mindenkit kritizál. De a legaljasabb mondata ez: a pénz nagy részét pedig Lázár János elviszi vidékre. Ez bővebben kifejtve a következőt jelenti: Budapesten és vonzáskörzetében él az ország legszorgalmasabb, legtehetségesebb, legjobb lakossága, ezért a Magyarországon képződött adóbevételek fejlesztésre szánt részének nagyobb hányadát itt kell elkölteni. Nem ám arról van szó (á dehogy!), hogy az évtizedeken keresztül egyoldalúan Budapest prioritású fejlesztések miatt képződik itt a legtöbb adóbevétel (mivel még a szabolcsi cégek irodáinak nagy része is ide van bejelentve).
Ben Jeremiah
2024. február 21. 10:28
""Amíg itt nem tudunk versenyképes alternatívát nyújtani az autós közlekedésnek, maradnak a dugók és tovább nő a légszennyezettség"" Ezek teljesen mást értenek versenyképességen, mint a valóság. 1. mikor gyerekeim kicsik voltak, állatkertbe menni 4 gyereknek kellett 2-2 jegy oda, meg 2-2 jegy vissza. Nyilván az autót választja az ember. 2. Amikor már én is leszállok a 4-6-ról mert kibírhatatlan büdös, az azért már világcsúcs. 3. az 1-es villamos MINIDIG rettenetesen büdös. Rá kellene jönnie, hogy miért is van az, hogy még ez a dugós alternatíva is JOBB, mint a csilliárdokárt fenntartott tömegközlekedés. (És ha a sok lóvét az autós közlekedés lehetőségeinek bővítésére költötték volna, akkor mindenkinek jobb lenne.)
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!