A Nemzetgazdasági Minisztérium leszögezte: online vásárlás során hasonló jogok illetik meg a fogyasztókat, mint az üzletben történő vásárláskor, azonban ezeken felül
lényeges többletjogosultságként jelenik meg a 14 napon belüli, indokolási nélküli elállási jog. Ez akár szubjektív okok miatt is gyakorolható, például akkor is, ha nem tetszik az adott termék.
Az elállásra nyitva álló határidőn belül a termék kibontható, kipróbálható annak érdekében, hogy a fogyasztó meg tudja állapítani, az számára megfelelő-e, azonban a kipróbálás csak olyan mértékű lehet, amennyire arra egy hagyományos üzletben is lehetőség lenne. Ha tehát az elállási jog gyakorlása során a fogyasztó a terméket sérülten vagy hiányosan szolgáltatja vissza a kereskedő részére, esetleg jelentősen leamortizálja azt, akkor a vállalkozás nem köteles a teljes vételárat visszafizetni. Az indokolás nélküli elállási jog alól továbbá vannak kivételek, ilyenek például a személyre szabott, egyedi igények alapján készült termékek, a romlandó vagy minőségüket rövid ideig megőrző áruk.
Kitől kérhetek segítséget, ha a webáruház nem ad nekem igazat?
Ha a tudatos és körültekintő vásárlás ellenére mégis probléma merülne fel, amit a webáruházzal nem sikerül rendezni, akkor