Budapesten tartaná a Közlekedési Múzeumot a fideszes zuglói képviselő
„Ragaszkodnunk kell ahhoz, hogy ez a gyűjtemény, valóban a kerületünkben maradhasson” – fogalmazott Borbély Ádám közösségi oldalán.
A volt főpolgármester-jelölt szerint Lázárék terve „nem csak Budapestnek rossz, de a teljes Dunántúlnak is”, Lánszki Regő államtitkár viszont úgy látja: olyan jelentősége lesz Debrecen mellett a Közlekedési Múzeumnak, ami Budapesten soha nem lett volna.
Nyitókép: Vitézy Dávid Facebook-oldala
„Autópálya-csomópont, hamis Calatrava-dizájn, zéró tömegközlekedési kapcsolat, Debrecen belvárosából is háromnegyed órára. Mindez csak azért, hogy a budapestieken bosszút álljon a miniszter” – írta közösségi oldalán Vitézy Dávid szerdán. Újabb fejezettel bővült ugyanis a közösségi médiában a Lázár János-Vitézy Dávid harcnak, miután a volt főpolgármester-jelölt a Debrecen külterületén megvalósuló Közlekedési Múzeum tervei miatt is számon kérte a közlekedési minisztert Facebook-oldalán.
Mint Vitézy fogalmazott:
ennek tényleg semmi értelme, ez csak rombolás így
– és ez nem csak Budapestnek rossz, de a teljes Dunántúlnak is, egy ilyen helyszínen tizede sem lesz a látogatószám annak, amit a budapesti rozsdaövezetbe tervezett, jó közlekedési kapcsolatokkal bíró múzeumnak lett volna, aminek amúgy közpénzből már a tervei is készen vannak.”
Ezt is ajánljuk a témában
„Ragaszkodnunk kell ahhoz, hogy ez a gyűjtemény, valóban a kerületünkben maradhasson” – fogalmazott Borbély Ádám közösségi oldalán.
„Ha most erre az új tervre hirtelen van 150 milliárd forint, akkor a budapesti múzeumok befejezésére, a kőbányai Közlekedési rekonstrukciójára és a gyönyörű Iparművészeti felújítására is lenne” – jegyezte meg az egykori közlekedési államtitkár, aki előrevetítette, hogy október végén azt fogja kezdeményezni a Fővárosi Közgyűlésben, hogy álljanak ki közösen az országos budapesti múzeumok, a Közlekedési és a Természettudományi Debrecenbe költöztetése ellen.
Ezzel szemben Lánszki Regő, az Építési és Közlekedési Minisztérium építészeti államtitkára úgy vélekett ugyancsak a közösségi oldalán, hogy
az új múzeum az innováció központja lesz.
Lánszki közölte, hogy az Archiko Építőipari Tervező Kft. nyerte a debreceni Közlekedési Múzeum tervezésére kiírt ötletpályázatot. Mint írta, a terv ikonikusságával és bátorságával emelkedett ki a többi pályamű sorából.
Az országos főépítész szerint a múzeum harmonikus és elegáns épület lesz, amely más művel nem téveszthető össze. Kiemelte még, hogy a múzeum egy nagy, egybefüggő teret rejt magában, továbbá belső galériák, hidak teszik izgalmassá. Az épület külső részéről szólva pedig megemlítette az azt körülvevő tavat, és az annak mentén futó gyalogos sétányt és a tesztpályát, amelynek gyakorlatilag a belsejében helyezkedik el a „szoborszerű épület”.
Lánszki Regő beszédet is mondott a díjátadón, ahol megemlítette többek között, hogy
az új Közlekedési Múzeum az innováció központja lesz, ami a jövő egész magyar iparát meghatározza”.
Arról is beszélt, hogy debreceniként különösen büszke, hogy ott épül meg a Közlekedési Múzeum. Azzal folytatta, nem is kell különösebben magyarázni, hogy Debrecen ideális hely a múzeum számára. „Debrecen az autóipar új csillaga. Míg '90 előtt nem is volt autógyártás Magyarországon, ma világszínvonalú gépkocsik készülnek. A civis város még ebben is kiemelkedik, hiszen lényegében a semmiből lett itt a legmagasabb színtű autóipar kevesebb mint egy évtized alatt” – hívta fel a figyelmet.
„Úgy gondolom nemzetstratégiai kérdés is, hogy az ország egyik legnagyobb városa mellett építünk egy olyan múzeumot, ami egész napos turistalátványosság lesz. Különösen itt a Hortobágy pusztaságában kiemelkedve és ezzel turisták tízezreit vonzza majd mágnesként a városba, akik Debrecen és a Hortobágy nevezetességei mellett a közlekedés hagyományait és legújabb innovációit is meg akarják majd ismerni” – jegyezte meg.
„Olyan jelentősége lesz itt a Közlekedési Múzeumnak, ami Budapesten soha nem lett volna, itt nem csak egy múzeum lesz a sok közül, hanem a város és egész Kelet-Magyarország (sőt azt gondolom a Partiumot is ide érthetjük) éke és büszkesége, amivel összekapcsolják a várost”
– szögezte le az államtitkár.
Arra is kitért, hogy „a kilenclyukú híd mellett egy újabb jelentős híd lesz ezen a tájon, ami összeköti a múltat a jövővel, Debrecent a világ csúcsiparával. (...) Képzeljék el: a Hortobágy végtelen síkságán, az autópálya és a BMW gyár mellett egy különleges épület tűnik fel a távolban. Egy olyan épület, ami távolról délibábnak tűnhet, de ahogy közeledünk, egyre inkább valósággá válik. Ez lesz a Közlekedési Múzeum, egy olyan épület, ami nemcsak funkcionális, de esztétikai élményt is nyújt” – fogalmazott beszédében Lánszki Regő.
Az építészeti államtitkár vonatkozó bejegyzést teljes terjedelmében alább olvashatja:
Ezt is ajánljuk a témában
Életbe lépett a magyar építészetről szóló új törvény. Felkészültek-e az önkormányzatok és a vállalkozások ez ebből fakadó változásokra? Erről is kérdeztük Lánszki Regőt országos főépítészt.