Kitálalt a MÁV-vezér: ez a probléma a HÉV-hálózattal

2024. október 14. 09:45

Hegyi Zsolt a Lázár-Vitézy-csörtére is reagált.

2024. október 14. 09:45

Nyitókép: MTI/Máthé Zoltán

Az elmúlt napokban Lázár János közlekedésért felelős miniszter és Vitézy Dávid fővárosi képviselő kemény, személyeskedő hangnemben szólalkozott össze a HÉV-felújításokkal kapcsolatban.

Ezt is ajánljuk a témában

Hegyi Zsoltot, a MÁV új vezérigazgatóját erről is kérdezték az Index hétfő reggelt megjelent interjújában.

Járműhiány van, döntés még nincs, megoldás viszont lesz, röviden így tudnám összefoglalni a helyzetet”

– mondta Hegyi.

Hozzátette:

Az, hogy a HÉV-flotta elöregedett, nem két napja vagy két éve derült ki, hanem évtizedek óta kiszámíthatóan tudni lehet”.

A MÁV-vezér rámutatott: „Erre a kihívásra nem politikai, hanem szakmai választ kell adni, én legalábbis csak ilyet tudok. A helyzet kezelésére olyan megoldást keresünk, ami a legforgalmasabb időszakokat és vonalakat nem érinti”.

Aláhúzta:

A sajtóban megjelent mértékű módosításokat tehát határozottan cáfolom, mindegy, hogy ki milyen papírra hivatkozik: nincs menetrendi döntés, de még nem is kell, hogy legyen”.

Megjegyezte: „Aminek viszont kell lennie, az a szakmai egyeztetés. Szeretnék ehhez visszatérni. Ami pedig a járműbeszerzéseket illeti, kategorikus kijelentéseket még ott sem lehet tenni, hiszen nem végleges az IKOP Plusz projektlista (a 2021–2027-es uniós ciklusban ez a közlekedésfejlesztés operatív programja – Index). Az idén azonban már látszódnia kell a konkrét terveknek, vagyis annak, hogy ezekből a forrásokból végül mi valósul meg.

Aki bármelyik kérdésben végső döntésekre hivatkozik, az legalábbis nem rendelkezik megbízható információkkal.”

Kapcsolódó vélemény

undefined

Vitézy Dávid

Facebook

Idézőjel

A magyar történelemben Széchenyit beleértve egyetlen közlekedési miniszter sem engedett meg magának ilyen becsmérlő, trágár, útszéli stílust.

 

Összesen 44 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
zsuzsa-963
2024. október 14. 17:22
Nézzünk két agglomerációs várost Pilisvörösvárt (14274 lakos) és Ráckevét (11080 lakos). Pilisvörösváron a Budapestre való bejutást 15 évvel ezelőtt óránként egy kötöttpályás szerelvény biztosította, ma óránként 4 biztosítja. Ugyanakkor Ráckeve -Budapest viszonylatot tekintve 15 évvel ezelőtt (a szentendrei HÉV-hez hasonlóan ) óránként 3 szerelvény biztosította az eljutást, ma egyetlen. Jól látható, hogy Budapest Szentendre és Budapest-Pilisvörösvár között elfogadható a kötöttpályás közlekedés és szemben a ráckevei HÉVável, ahol az óránkénti szerelvények számát harmadára csökkentették, nem hiszem, hogy bármivel indokolható lenne Ráckeve, Szigetszentmárton, Szigetújfalu, Szigetcsév, Tököl, Szigetszentmikós és Szigethalom ilyen mértékű háttérbe szorítása, ha csak nem az hogy Szentendrére, Pilisvörösvárra, Piliscsabára gazdag kiköltözők érdekérvényesítő képessége ennyivel nagyobb.
zsuzsa-963
2024. október 14. 13:22
Igen, a HÉV flotta elöregedett, mi történt 2010 és 2024. között? A FIDESZ kormány semmit nem tett a HÉV versenyképessége érdekében, helyette Hatvanpuszta, Karmelita és temérdek stadion épült, de egyetlen kilométer HÉV sem.
RasPutin
2024. október 14. 12:15
2021. március. 23. Így fognak kinézni a gödöllői HÉV megállói és az Örs vezér téri metróállomás A HÉV-vonal felújítása, illetve a 2-es metróval való összekötése a tervek szerint 200 milliárd forintba fog kerülni. A Miniszterelnökség közzétette a látványterveket is. ht tps://hvg.hu/gazdasag/20210323_Igy_fognak_kinezni_a_godolloi_HEV_megalloi
RasPutin
2024. október 14. 12:12
Öt év múlva ér el a Kálvin térig a HÉV vonala Összekapcsolják a hármas és a négyes metróval. 2020. szeptember 09. 16:29 ht tps://mandiner.hu/belfold/2020/09/ot-ev-mulva-a-kalvin-terig-er-majd-el-a-hev
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!