Lázár János bejelentette: a kormány ötpontos akciótervet hirdet a közlekedés megújítására
A miniszter szeptemberben szeretné az Országgyűlés elé vinni az új személyszállítási törvényt.
Lázár szerint Vitézy sokkot kapott, mert nem lehetett miniszter, Vitézy szerint Lázár mondjon le!
Nyitókép: Képernyőfotó
Lázár János építési és közlekedési miniszter Közlekedésinfót tartott pénteken, s bejelentette:
a kormány ötpontos akciótervet hirdet a közlekedés megújítására.
Ezt is ajánljuk a témában
A miniszter szeptemberben szeretné az Országgyűlés elé vinni az új személyszállítási törvényt.
Ennek részeként a kormány támogatását élvezve szeptemberben szeretné az Országgyűlés elé vinni az új személyszállítási törvényt, mely többek között azt tisztázná, milyen jogok illetik meg a magyar állampolgárokat a közlekedés területén.
A sajtótájékoztatón a miniszter odaszólt többek között a munkáját rendszeresen bíráló Vitézynek Dávidnak is. Lázár azt mondta, az egykori államtitkár
lehetett volna közlekedési miniszter, de nem lett. Lehetett volna főpolgármester, de nem lett.
„Ennek a sokknak a feldolgozása sok időt vesz igénybe. S megérti, hogy mentális probléma ütötte fel a fejét, de egyszerűbb volna, ha a volt főpolgármester-jelölt elbujdokolna egy sötét szobában, s nem a MÁV-val és a Volánnal foglalkozna” – fogalmazott.
A fentiekre Vitézy először egy Facebook-bejegyzésben, majd az ATV Egyenes beszéd című műsorában is reagált. Arról beszélt: „Értem, hogy
Lázár János örülne, ha nem foglalkozna a MÁV-val, de ezt sajnos nem tudom kínálni. Elég régóta foglalkozom a magyar vasút ügyével.”
Ezután felidézte, a tárcavezető arra adta elő ezt az „útszéli személyeskedést”, hogy az újságíró azt kérdezte, mit szól hozzá a miniszter, hogy Vitézy közzétette a hivatalos statisztikákat arról, milyen sokat késnek a vonatok.
A műsorvezető a főpolgármesteri székről pársz száz szavazattal lemaradó politikus bejegyzését idézve azzal folytatta, hogy a MÁV körüli problémákért Vitézy Lázárt teszi felelőssé, akinek „az elmúlt évtizedek legsikertelenebb közlekedési minisztereként inkább lemondania kellene, és nem másokat leváltania”.
A szakértő itt megjegyezte, nem mondja, hogy „csak Lázár János felelős. Nagyon sok, évtizedek óta felgyűlt strukturális probléma van a MÁV körül, amiért a különböző politikai kormányzatok, vezetők a felelősek. Azt állítom, hogy
az elmúlt két évben Lázár János sorozatban hozott meg olyan döntéseket, amik a helyzetet rosszabbá, és nem jobbá tették.”
Példaként a motorvonatok és az Intercityk beszerzését hozta, valamint a HÉV-ek elhalasztott felújítását.
Az idézett rész a beszélgetés elején hangzott el, melyet alább tekinthet meg:
Ezt is ajánljuk a témában
A miniszter szeptemberben szeretné az Országgyűlés elé vinni az új személyszállítási törvényt.