Az említett ötszáz kilométerrel kapcsolatban közölte: mintegy tucatnyi pályafelújítást kell vállalnia a kormánynak. A leginkább forgalmas vasúti pályák, mint a Kiskunfélegyháza-Szeged, Székesfehérvár és térsége, Kőbánya-Kispest, Cegléd és térsége, hatvan és füzesabony térsége kap felújítást.
„Ugyanebből a 880 milliárd forintból villamosítunk és komplex fölíjútást is megvalósítunk. Újjáépítjük a Gubacsi hidat, Almásfüzitő és Komárom között vonalat korszerűsítünk, és felújítjuk a 142-es vonalat Lajosmizse és Kecskemét között” – mondta.
Hozzátette: az összegből vasúti digitalizációt is végrehajtanak a modernebb forgaomirányítás érdekében.
Pécs, Győr, Budapest, Hatvan, Miskolc és Sátoraljaújhely térségében pedig transzformátorokat építenek annak érdekében, hogy az energiaellátás stabilabb, meghibásodások száma és aránya pedig jóval kisebb legyen.
Harmadik pontként újra kell gondolni a járműbeszerzések rendszerét. Lázár János szerint az is egy lehetőség, hogy Magyarország magának gyártsa le a közlekedési eszközöket.