Lázár János bejelentette: a kormány ötpontos akciótervet hirdet a közlekedés megújítására
A miniszter szeptemberben szeretné az Országgyűlés elé vinni az új személyszállítási törvényt.
Folytatódik a csörte a volt államtitkár és a közlekedésért felelős miniszter között.
Nyitókép: Vitézy Dávid Facebook-oldala
„Ami Lázár Jánost illeti,
az én kritikám az ő tevékenysége kapcsán annak szól, hogy az elmúlt két évben, mióta ő a közlekedési miniszter, minden egyes olyan ponton, ahol ő döntést hozott, ezt a válságot mélyítette és nem megoldani próbálta.
És szerintem ez most már egy olyan látható károkozásban nyilvánul meg, amit szóvá kell tenni. Ennek az eredménye az, hogy zuhanórepülésben vannak a pontossági statisztikák” – fogalmazott Vitézy Dávid volt közlekedési államtitkár az Index Konkrétan Rónai Egonnal című műsorában.
Vitézy a műsorban elmondta, természetesen nem kizárólag Lázár Jánost tartja felelősnek. Szerinte ugyanis a magyar vasúti közlekedés minősége az államszocializmus alatt, egészen pontosan 1968-ban kezdett zuhanóreüpélésbe, hiszen az ország vezetése ekkor döntött úgy, hogy a személy- és áruforgalmat egyre inkább a közutakra kell terelni. Ez pedig a vasúthálózat elsorvadását eredményezte Vitézi szerint.
Ahogy arról korábban beszámoltunk, Lázár János építési és közlekedési miniszter nemrég Közlekedésinfót tartott, melyen bejelentette:
Ezt is ajánljuk a témában
A miniszter szeptemberben szeretné az Országgyűlés elé vinni az új személyszállítási törvényt.
a kormány ötpontos akciótervet hirdet a közlekedés megújítására. Ennek részeként a kormány támogatását élvezve szeptemberben szeretné az Országgyűlés elé vinni az új személyszállítási törvényt.
A sajtótájékoztatón a miniszter odaszólt többek között a munkáját rendszeresen bíráló Vitézynek Dávidnak is. Lázár azt mondta, az egykori államtitkár
lehetett volna közlekedési miniszter, de nem lett. Lehetett volna főpolgármester, de nem lett.
„Ennek a sokknak a feldolgozása sok időt vesz igénybe. S megérti, hogy mentális probléma ütötte fel a fejét, de egyszerűbb volna, ha a volt főpolgármester-jelölt elbujdokolna egy sötét szobában, s nem a MÁV-val és a Volánnal foglalkozna” – fogalmazott.
A fentiekre Vitézy először egy Facebook-bejegyzésben, majd az ATV Egyenes beszéd című műsorában is reagált. Arról beszélt: „Értem, hogy
Lázár János örülne, ha nem foglalkozna a MÁV-val, de ezt sajnos nem tudom kínálni. Elég régóta foglalkozom a magyar vasút ügyével.”
Ezt is ajánljuk a témában
Lázár szerint Vitézy sokkot kapott, mert nem lehetett miniszter, Vitézy szerint Lázár mondjon le!
Ezután felidézte, a tárcavezető arra adta elő ezt az „útszéli személyeskedést”, hogy az újságíró azt kérdezte, mit szól hozzá a miniszter, hogy Vitézy közzétette a hivatalos statisztikákat arról, milyen sokat késnek a vonatok.
Ahogy a Közlekedésinfóról beszámoló cikkünkben megírtuk: az akcióterv második pontja szerint Magyarországon vasútépítésbe kell kezdeni. Lázár János közölte, nyolcezer kilométernyi vasútvonal maradt a trianoni Magyarországon, melyből jelenleg hatezerötszáz kilométert használunk.
„A kormány fölhatalmazott, hogy a kormány képviseletében az Európai Beruházási Bankhoz forduljak hitelkérelemmel. Magyarország minimálisan egymilliárd eurós hitelkérelemmel fordul az EIB-hez, amit egymilliárd eurós saját erővel egészítve ki, mintegy 880 milliárd forintot meghaladó értékben egy új vasútépítési programba kezdünk. Az EIB-hitel harminc évre szólna és négy év alatt kellene megépítenünk ötszáz kilométer vasutat” – tájékoztatott.
Az említett ötszáz kilométerrel kapcsolatban közölte: mintegy tucatnyi pályafelújítást kell vállalnia a kormánynak. A leginkább forgalmas vasúti pályák, mint a Kiskunfélegyháza-Szeged, Székesfehérvár és térsége, Kőbánya-Kispest, Cegléd és térsége, hatvan és füzesabony térsége kap felújítást.
„Ugyanebből a 880 milliárd forintból villamosítunk és komplex fölíjútást is megvalósítunk. Újjáépítjük a Gubacsi hidat, Almásfüzitő és Komárom között vonalat korszerűsítünk, és felújítjuk a 142-es vonalat Lajosmizse és Kecskemét között” – mondta.
Hozzátette: az összegből vasúti digitalizációt is végrehajtanak a modernebb forgaomirányítás érdekében.
Pécs, Győr, Budapest, Hatvan, Miskolc és Sátoraljaújhely térségében pedig transzformátorokat építenek annak érdekében, hogy az energiaellátás stabilabb, meghibásodások száma és aránya pedig jóval kisebb legyen.