Ez már háború? Vitézy megint páros lábbal szállt bele Lázár Jánosba

2024. augusztus 30. 09:57

Folytatódik a csörte a volt államtitkár és a közlekedésért felelős miniszter között.

2024. augusztus 30. 09:57

Nyitókép: Vitézy Dávid Facebook-oldala

„Ami Lázár Jánost illeti, 

az én kritikám az ő tevékenysége kapcsán annak szól, hogy az elmúlt két évben, mióta ő a közlekedési miniszter, minden egyes olyan ponton, ahol ő döntést hozott, ezt a válságot mélyítette és nem megoldani próbálta. 

És szerintem ez most már egy olyan látható károkozásban nyilvánul meg, amit szóvá kell tenni. Ennek az eredménye az, hogy zuhanórepülésben vannak a pontossági statisztikák” – fogalmazott Vitézy Dávid volt közlekedési államtitkár az Index Konkrétan Rónai Egonnal című műsorában.

Vitézy a műsorban elmondta, természetesen nem kizárólag Lázár Jánost tartja felelősnek. Szerinte ugyanis a magyar vasúti közlekedés minősége az államszocializmus alatt, egészen pontosan 1968-ban kezdett zuhanóreüpélésbe, hiszen az ország vezetése ekkor döntött úgy, hogy a személy- és áruforgalmat egyre inkább a közutakra kell terelni. Ez pedig a vasúthálózat elsorvadását eredményezte Vitézi szerint.

A miniszter szerint egyszerűbb lenne, ha Vitézy elbujdokolna

Ahogy arról korábban beszámoltunk, Lázár János építési és közlekedési miniszter nemrég Közlekedésinfót tartott, melyen bejelentette:

Ezt is ajánljuk a témában

a kormány ötpontos akciótervet hirdet a közlekedés megújítására. Ennek részeként a kormány támogatását élvezve szeptemberben szeretné az Országgyűlés elé vinni az új személyszállítási törvényt.

A sajtótájékoztatón a miniszter odaszólt többek között a munkáját rendszeresen bíráló Vitézynek Dávidnak is. Lázár azt mondta, az egykori államtitkár

lehetett volna közlekedési miniszter, de nem lett. Lehetett volna főpolgármester, de nem lett.

„Ennek a sokknak a feldolgozása sok időt vesz igénybe. S megérti, hogy mentális probléma ütötte fel a fejét, de egyszerűbb volna, ha a volt főpolgármester-jelölt elbujdokolna egy sötét szobában, s nem a MÁV-val és a Volánnal foglalkozna” – fogalmazott.

A fentiekre Vitézy először egy Facebook-bejegyzésben, majd az ATV Egyenes beszéd című műsorában is reagált. Arról beszélt: „Értem, hogy

Lázár János örülne, ha nem foglalkozna a MÁV-val, de ezt sajnos nem tudom kínálni. Elég régóta foglalkozom a magyar vasút ügyével.”

Ezt is ajánljuk a témában

Ezután felidézte, a tárcavezető arra adta elő ezt az „útszéli személyeskedést”, hogy az újságíró azt kérdezte, mit szól hozzá a miniszter, hogy Vitézy közzétette a hivatalos statisztikákat arról, milyen sokat késnek a vonatok.

Lázár nagyszabású vasútépítési projektet helyezett kilátásba

Ahogy a Közlekedésinfóról beszámoló cikkünkben megírtuk: az akcióterv második pontja szerint Magyarországon vasútépítésbe kell kezdeni. Lázár János közölte, nyolcezer kilométernyi vasútvonal maradt a trianoni Magyarországon, melyből jelenleg hatezerötszáz kilométert használunk.

„A kormány fölhatalmazott, hogy a kormány képviseletében az Európai Beruházási Bankhoz forduljak hitelkérelemmel. Magyarország minimálisan egymilliárd eurós hitelkérelemmel fordul az EIB-hez, amit egymilliárd eurós saját erővel egészítve ki, mintegy 880 milliárd forintot meghaladó értékben egy új vasútépítési programba kezdünk. Az EIB-hitel harminc évre szólna és négy év alatt kellene megépítenünk ötszáz kilométer vasutat” – tájékoztatott.

Az említett ötszáz kilométerrel kapcsolatban közölte: mintegy tucatnyi pályafelújítást kell vállalnia a kormánynak. A leginkább forgalmas vasúti pályák, mint a Kiskunfélegyháza-Szeged, Székesfehérvár és térsége, Kőbánya-Kispest, Cegléd és térsége, hatvan és füzesabony térsége kap felújítást.

„Ugyanebből a 880 milliárd forintból villamosítunk és komplex fölíjútást is megvalósítunk. Újjáépítjük a Gubacsi hidat, Almásfüzitő és Komárom között vonalat korszerűsítünk, és felújítjuk a 142-es vonalat Lajosmizse és Kecskemét között” – mondta.

Hozzátette: az összegből vasúti digitalizációt is végrehajtanak a modernebb forgaomirányítás érdekében.

Pécs, Győr, Budapest, Hatvan, Miskolc és Sátoraljaújhely térségében pedig transzformátorokat építenek annak érdekében, hogy az energiaellátás stabilabb, meghibásodások száma és aránya pedig jóval kisebb legyen.

Rónai Egon és Vitézy Dávid teljes beszélgetését alább tekintheti meg:


 

Összesen 89 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
nomost
2024. augusztus 31. 20:05
Úgy tűnik, Vitézy is észrevette a hungaropetrus-féle taktikát: pofázás és ordítozás tettek, programok és elképzelések híján. Persze az üres ígérgetés a csodaváró 15-20 %-nál bejöhet.
andris-923
2024. augusztus 30. 18:29
Vitézy a műsorban elmondta, természetesen nem kizárólag Lázár Jánost tartja felelősnek. Szerinte ugyanis a magyar vasúti közlekedés minősége az államszocializmus alatt, egészen pontosan 1968-ban kezdett zuhanóreüpélésbe, Most akkor finomította kijelentését ? A keleti pu vonatkisiklásakor egyszemélyes felelősséget tulajdonított Lázárnak mivel 50 éve becsavarozott csavar a talpfába váltó átállítás közben eltört
irmag2
2024. augusztus 30. 17:40
Vitézke, ne nyálazz, légy férfi(as)!
nemecsek-3
2024. augusztus 30. 15:17
"Lázár János örülne, ha nem foglalkozna a MÁV-val, de ezt sajnos nem tudom kínálni. Elég régóta foglalkozom a magyar vasút ügyével.” Miszter Újságíró! ... ki nem foglalkozna a MÁV-al?????????... mi a büdös francot akart ide írni???? Kedves olvasók, a magyar nyelv állatorvosi lovát láthatjuk.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!