Járattörlés kártérítés: Mit tehetek, ha törlik a járatomat? Mutatjuk!
Az informatikai leállás világszerte gondot okozott az utasok járattörlés kártérítésében.
Két járattal kapcsolatban a kormányhivatal még adatszolgáltatást vár.
Nyitókép: Facebook
Budapest Főváros Kormányhivatala az utasok jogainak érvényesítése érdekében összesen 15 légijárat kapcsán indított fogyasztóvédelmi hatósági ellenőrzést az elmúlt időszakban tapasztalható jelentős késések, illetve járattörlések miatt; az ellenőrzések alatt a légitársaságok egy kivételével – ez esetben eljárási bírság kiszabására is sor került – együttműködtek.
A Fővárosi kormányhivatal szerdán az MTI-hez eljuttatott közleményében azt írta: három esetben a légitársaságok elismerték kártalanítási kötelezettségüket, az utasok jelzései alapján ezekben az esetekben a kifizetések folyamatosak.
Két járattal kapcsolatban a kormányhivatal még adatszolgáltatást vár.
Három járat esetében az érintett légitársaságok a késések, illetve a törlés okának légi irányítási problémát jelöltek meg, tehát rendkívüli körülményre hivatkoztak. Ezekkel kapcsolatban a kormányhivatal kikérte a légügyi hatóság szakmai állásfoglalását, hogy valóban rendkívülinek tekinthető körülmény okozta-e a jelentős késést vagy a járattörlést – írták.
Ezt is ajánljuk a témában
Az informatikai leállás világszerte gondot okozott az utasok járattörlés kártérítésében.
Kitértek arra, hogy azokban az egyedi esetekben, ahol a kormányhivatal nem rendelkezik joghatósággal, a külföldi hatóságoknak megküldi az érintett ügyeket.
Közölték azt is, hogy a kormányhivatal és a szakmai irányító Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) továbbra is
kiemelt figyelemmel kíséri a légitársaságok kötelezettségeinek teljesítését
és segíti a fogyasztók jogainak megfelelő érvényre juttatását.
Emlékezetes, hogy az NGM mellett Lázár János építési és közlekedési miniszter is regált. „A késések közel két harmadáért a légitársasok felelősek. És így is, ezek a létgitársaságok tájékoztatás, törődés és segítség nélkül hagyják utasaikat, akik – van hogy – napokat töltenek a terminálokon. Ez megengedhetetlen.”
Éppen ezért a Kormány a Fogyasztóvédelmi Hatóságot arra utasítja, hogy továbbra is a lehető legszigorúbban járjon el”
– fogalmazott a tárcavezető.
MTI/Mandiner
***