Miért jó, ha kitiltják az okostelefonokat az iskolákból? A szakértő elmondja
2024. június 20. 16:44
Hal Melinda klinikai szakpszichológust kérdezték a HírTV-ben.
2024. június 20. 16:44
4 p
4
1
108
Mentés
Nyitókép: Iris van den Broek / ANP MAG / ANP via AFP
Mint arról beszámoltunk, június 10-én került a Tisztelt Ház elé az a javaslat, amely jelentős változásokat hozhat az iskolák és egészségügyi intézmények életében. Egy nappal később a javaslatot elfogadták a képviselők, ezáltal a kormány felhatalmazást szerzett arra, hogy minden iskolában és kollégiumban meghatározzon be nem vihető (tiltott) tárgyat.
A listán többek között a mobiltelefonok, tabletek is szerepelhetnek.
Hal Melinda klinikai szakpszichológust mások mellett erről kérdezték a HírTV Napi aktuális c. műsorában.
Ki lehet vonni ezeket az eszközöket a gyermekek életéből az iskolában?”
– hangzott el az első kérdés, mire a szakértő úgy felelt, amit otthon lát a fiatal, azt a családi mintát viszi be az oktatási intézménybe, közösségi térbe.
Ezért a szakember véleménye szerint a szülőket is edukálni kell, nem beszélve a szakemberek felkészítéséről, hogy ne csak tiltásról beszéljünk, alternatívákról is, amelyek közé tartozhat például, hogy „személyes közösségeket mutatunk a fiataloknak”; vagy hogy felhívjuk arra a figyelmet, miszerint a közösségi portálok nem a valóságot (közösségeket, barátságokat) reprezentálják.
Hal Melinda leszögezte, rendkívül komplex jelenségről van szó – azonban a szakértői véleménye az, hogy az okoseszközök rontják a gyerekek figyelmét, teljesítményét, és az idegrendszert is károsítja ezek folyamatos használata.
Tiltás vagy tudatos használat?
– jött az újabb kérdés, mire a klinikai szakpszichológus úgy reagált, számos érvrendszert ismer, ám e kérdésben is meg kell határozni, mely korosztály esetében jöhet szóba akár a tiltás, akár a tudatos használatra való ösztönzés. Hal Melinda úgy vélte, általános iskolásoknak nincsen szüksége ezekre az eszközökre. A tinédzserek esetében pedig a közösségi portálokban rejlő veszélyekre kell felhívni a figyelmet.
Magyar Péter egy szimpla tűzeset mögött is kormányzati összeesküvést sejt, állítása szerint azért égett le egy gazda földje, mert ő egy nappal korábban ott járt. Ennek kapcsán kérdeztük Hal Melinda klinikai szakpszichológust Magyar esetleges paranoiájáról.
Egyre több szó esik arról, hogy optimalizálni kell a gyermekek képernyőidejét, de mi a helyzet a felnőttekkel? A káros következményeket mi sem kerülhetjük el. Kőnig Róbert írása.
Ne maradjon le a Mandiner cikkeiről, iratkozzon fel hírlevelünkre! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és elküldjük Önnek a nap legfontosabb híreit.
Összesen 108 komment
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
omega
2024. június 20. 18:31
Én már nem értem ezt a barom világot.
Ha a tanár azt mondja, "Mindenki némítsa le, és tegye el a telefont, mert akinél megszólal, kap egy kurva nagy 1-est", akkor a probléma máris meg van oldva.
De az iskolaigazgató is mondhatja, tilos a mobil használata az órákon.
Én egy multinacionális nagyvállalatnál dolgoztam, ahol tilos volt mobilt használni.
Aki megszegte, és rajtakapták kapott egy fegyelmit, aztán akár ki is rúghatták érte.
De vezetés közben sem szabad basztatni a mobilt.
Miért kell ebből ekkora ügyet csinálni? Vajon mennyibe kerültek azok a tanulmányok, amelyekben megállapították, hogy ha az órán a diák csetel, akkor nem figyel másra?
Milyen elbaszott idióta lett ez a világ?
Mai hír, hogy Németország kancellárja megvilágosodott.
Azt mondta, szerinte meg kellene hívni Oroszországot is az Orosz-Ukrán béketárgyalásokra.
És ez a barom Németország első embere!
Minden iskolába kell 1 db beléptetőkapu, ami nem csak az okostelefonokat szűri ki, hanem a kést is.
Ha valakinél okostelefont találnak, vegyék el, és hónap végén adják vissza.
Buta telefon NE legyen kitiltva az iskolából!
Ezzel az iskolán kívül is lehet korlátozni az okostelefonok használatát… ugyanakkor telefonálni mindenki, mindenhol tudna.
Aki tanított már valaha átlagos - pl. szakképző - intézményben, az tudja, ez végrehajthatatlan középiskolákban. A dohányzás is törvényi szinten van tiltva 10 éve, mégis szünetekben mintha grilleznének a "bagófalvákon". Ma már maximum a narkó (szemétdrogok, speed, menő sulikban kokain stb.) ellen lehetne hatékonyan fellépni, igazi rendőröknek. Telefonból behoznak ha kell, négyet, ebből max. 3 -at el tudnak venni. Emellett: ha ezzel foglalkozik az iskola, mikor lehet tanítani?
amelyek közé tartozhat például, hogy „személyes közösségeket mutatunk a fiataloknak” --- ?
kala uiszikelé viszein alatt --- típusú nyelvrokonainkat? Vagy netán valamely szegregáns közösséget hozzuk eléjük példának. Esetleg még suóba jöhet valamelyik néphülyítő pártközösség. Mondjuk a széthullott vallásiak mellé?
(ez a hal nagyot hall és a semmit tátogja komótos idealizmussal puttyangatva.) Én épp most írtam meg hogy mi volt a rákospalotai portással, aki a munkahelyi hiearchiát is fölülrta az egyéni álláspontjával.
Patika
2024. június 20. 15:47
..... tovább mobiloznak helyette. ...Mobilról jut eszembe, hogy azt halottam, hogy egyik palotai iskolában a tanár leadatta a portán az óráján mobilozók telefonjait. A portás meg szépen visszaadogatta nekik amint a tanár elment. Hogy lesz ebből (pl. társadalmi) rend, (ha már iskolai szinten is ez megy?)