– hangzott el az első kérdés, mire a szakértő úgy felelt, amit otthon lát a fiatal, azt a családi mintát viszi be az oktatási intézménybe, közösségi térbe.
Ezért a szakember véleménye szerint a szülőket is edukálni kell, nem beszélve a szakemberek felkészítéséről, hogy ne csak tiltásról beszéljünk, alternatívákról is, amelyek közé tartozhat például, hogy „személyes közösségeket mutatunk a fiataloknak”; vagy hogy felhívjuk arra a figyelmet, miszerint a közösségi portálok nem a valóságot (közösségeket, barátságokat) reprezentálják.
Hal Melinda leszögezte, rendkívül komplex jelenségről van szó – azonban a szakértői véleménye az, hogy az okoseszközök rontják a gyerekek figyelmét, teljesítményét, és az idegrendszert is károsítja ezek folyamatos használata.
Tiltás vagy tudatos használat?
– jött az újabb kérdés, mire a klinikai szakpszichológus úgy reagált, számos érvrendszert ismer, ám e kérdésben is meg kell határozni, mely korosztály esetében jöhet szóba akár a tiltás, akár a tudatos használatra való ösztönzés. Hal Melinda úgy vélte, általános iskolásoknak nincsen szüksége ezekre az eszközökre. A tinédzserek esetében pedig a közösségi portálokban rejlő veszélyekre kell felhívni a figyelmet.