Európa trónjára ülne a kínai autógyártó óriás
A Szeged mellett épülő BYD-gyár lesz a kínai gigász legfontosabb helyőrsége abban a küzdelemben, amelynek a végkimenetele eldönti, ki lesz Európában a legnagyobb gyártó.
Egyre népszerűbbek Európában a kínai SERES és a DFSK autók elektromos modelljei.
Nyitókép: Garry Lotulung / Anadolu / AFP
Duna Autó cégcsoport és a kínai Sokon Group megállapodása értelmében Magyarországon is elindul a SERES- és DFSK-márkák országos disztribúciója. A két kínai autómárka sikere hazájában évek óta töretlen, hozzánk egy rendkívül széles termékpalettával érkeznek. – írja a Vg.hu.
A SERES Group 2005 óta exportálja a SERES- és DFSK-márkákat világszerte, több mint 70 országba – többek között Olaszországba, az Egyesült Királyságba, Franciaországba és Németországba. 2022-ben az alternatív meghajtású járműveinek értékesítése a tengerentúlon 193,5, a bevétele pedig csaknem 50 százalékkal nőtt az előző évhez képest.
A 1986-ban alapított kínai márka 2023-ban több mint 150 ezer darab alternatív meghajtású járművet értékesített és Kína TOP 500 vállalata között tartják számon.
A Duna Autó szerint modelljeik megbízhatók, formabontó dizájnnal készülnek és nem mellesleg kimagasló hatótávval rendelkeznek, egyes modellek több mint 1400 kilométer megtételére képesek.
A DFSK a SERES Group családjába tartozik 2022 óta (korábban a Dongfeng és a Seres Group közös márkája volt). A DFSK magyarországi indulásakor mind kishaszon-, mind személygépjárművekkel képviselteti magát, melyek teljes mértékben kielégítik a mai kor igényeit: előbbiek elektromos és hagyományos benzines meghajtással is elérhetők, utóbbiak pedig tisztán elektromos és plug-in hibrid változatban vásárolhatók majd meg.
A DFSK-típusok kiváló ár-érték arány képviselnek. A hazánkba érkező személyautók a B-, C- és D SUV-kategóriából kerülnek ki, míg a haszongépjárművek az LCV-kategóriát fedik le.
Mindkét szegmensben megtalálhatók lesznek az egyre népszerűbb elektromos modellek
.A DFSK E5 személyautó akár 7 ülésessé is bővíthető, hatótávja pedig több mint 1 000 kilométer a WLTP-adatok szerint. Az elektromos kishaszonjárművek tágas rakodóterükkel, könnyű vezethetőségükkel kimondottan a környezettudatos városi közlekedéshez lettek kialakítva.
„Töretlen fejlődésünk újabb bizonyítéka, hogy immár 27 autómárkával foglalkozunk. Hosszan tartó előkészítést és tárgyalássorozatot követően sikeresen üdvözölhetjük a SERES- és DFSK-márkákat, nem csak a Duna Autó kínálatában, hanem kizárólagos importőrként a cégcsoport részeként is. A SERES modelljei innovatív tervezésük és környezettudatos megközelítésük révén ideális választás az innovatív és komfortos autók kedvelőinek, míg a DFSK a praktikumot és elérhetőséget helyezi előtérbe, ezáltal biztosítva, hogy autóik bárki számára elérhetőek legyenek” – mondta a szerződés aláírásakor Ormos Péter, a Duna Autó cégcsoport vezérigazgatója.
Többek között az is kiderült, hogy a Duna Autó cégcsoport szervezetileg különálló céget hoz létre a két kínai márka képviseletére, biztosítva ezzel a magas szintű szakértelmet és erőforrásokat a sikerhez.
A szerződés bejelentéséről készült videót ITT tekintheti meg.
Ezt is ajánljuk a témában
A Szeged mellett épülő BYD-gyár lesz a kínai gigász legfontosabb helyőrsége abban a küzdelemben, amelynek a végkimenetele eldönti, ki lesz Európában a legnagyobb gyártó.
Ezt is ajánljuk a témában
A kínai autógyártók az idén bevihetik az utolsó, végzetes ütést a belső égésű járművek piacának: a zöldenergia-tároló rendszerek – egyben az autók – árát olyan drasztikusan csökkentik, hogy azzal már senki nem tud versenyezni. A folyamat innentől magát táplálja, ha elindul, nincs esély menekülni előle.