»Gyurcsány atya« egy érzékenyebb pillanatában valószínűleg krokodilkönnyeket hullatna azt a régi keresztény bölcsességet hallván, hogy »ítéld el a bűnt, szeresd az embert«.
(Feltéve persze, ha baloldali az a bűnös, akit bűne ellenére is szeretni kell. Mert ha jobboldali, akkor neki »levegőtlen világ« lesz, olyan ávós értelemben). Pedig tulajdonképpen erről van szó.
A gyónás ugyanis nem a bűnről, hanem a bűnbánatról és – ennek folyományaként – a gyógyulás lehetőségéről szól.
Arról, hogy létezik olyan »magasabb hatóság« (tudniillik az egyház, illetve maga a Jóisten, hiszen a pap a gyónás szentségében Őt képviseli!), aki még a legsúlyosabb bűnöket is hajlandó megbocsátani – amennyiben a gyónás igaz bűnbánattal történik, és a bűnös erősen megfogadja (!), hogy minden tőle telhetőt megtesz azért, hogy többé ne kövesse el a bűnt. (Ennek ellenére persze van esély rá, hogy újra el fogja követni, hiszen mi, emberek esendők, gyengék és bűnösek vagyunk – az isteni kegyelem nélkül azonban még ennyi esélyünk se volna a javulás útjára lépni!).
De mi köze mindehhez a »földi hatóságnak«, tudniillik az államnak? Semmi és minden.