A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
0
Ezüstérem
0
Bronzérem
0
HUNMagyarország
09:00Sportlövészet10m légpuska
HUNMagyarország
11:00KézilabdaMagyarország-Egyiptom
HUNEszter Muhari
11:15VívásJunyao Tang-Eszter Muhari
HUNMagyarország
12:20ÚszásSzabad 4 x 100m
HUNMagyarország
12:26ÚszásSzabad 4 x 100m
HUNSzatmári András
13:20VívásBolade Apithy-Andras Szatmari
HUNSzilágyi Áron
13:45VívásFares Arfa-Aron Szilagyi
HUNGémesi Csanád
13:45VívásCsanad Gemesi-Eli Dershwitz
NyílNyíl

Teljes fejetlenség és káosz jellemzi a budapesti forgalomszervezést – független taxis a Mandinernek

2024. február 23. 13:25

Dugók, dudaszó, türelmetlen autósok, araszoló autóbuszok. Ezek jó ideje a budapesti mindennapok részei. Összeállításunkban annak jártunk utána, hogy a taxisok miként vélekednek a forgalmi átszervezések, és összességében a fővárosi közlekedésről.

2024. február 23. 13:25
Krupincza Mariann
Krupincza Mariann

Ahogy arról a Mandineren is korábban beszámoltunk, nem kevés fejtörést okoznak az autósoknak az Üllői vagy a Szent István útra kihelyezett cölöpök, amelyeket a köznyelv nem ritkán „Karácsony-karókként” emleget, utalva a főpolgármester elhibázott, közlekedést érintő döntéseire. 

Mint ismert, a főváros vezetése az Üllői úton a korábbi buszsávot bicikliúttá alakította át, ami rendkívüli módon három és fél méter széles. A sávot zöld, hajlékony műanyag cölöpökkel, úgynevezett elhajló pollerekkel szegélyezték, amelyek ugyanakkor nem nyújtanak megfelelő védelmet a kerékpárosoknak.

Metál Zoltán, az Országos Taxisszövetség elnöke a Magyar Nemzetnek még 2023 augusztusában elmondta, a műanyag oszlopok kihelyezése csak tovább fokozza a forgalmi dugók kialakulását a fővárosban. 

„Ha a valódi szándéka a fővárosnak arra irányult, hogy jól elkülönítse a kerékpárosokat, rollereseket a közúti forgalmi sávok szűkítésével, és úgy, hogy emellett minden egyéb jármű számára megakadályozza azok használatát, akkor ezt sikernek könyvelhetik el, de 

ezzel az intézkedéssel csak tovább fokozzák a közúti járműforgalmi dugók kialakulását” 

– fogalmazott Metál.

Ezt is ajánljuk a témában

A mentősök is felemelték a szavukat

Azonban nemcsak a taxisoknak vagy a dolgukra igyekvő sofőröknek okoznak ezek a jelzőoszlopok kellemetlenségeket. Ugyancsak a nyár folyamán szólalt meg Országos Mentőszolgálat  is az ügyben. Közleményükben hangsúlyozták, hogy az újonnan kialakított biciklisávok nagyban megnehezítik a mentőautók haladását.

Állításuk szerint a buszsávokból kialakított kerékpárutak ahhoz keskenyek, hogy a mentőautó biztonságosan elférjen, 

az oszlopok ráadásul még a parkolást is megnehezíthetik egy-egy helyszínen. 

Az életmentők próbálnak alkalmazkodni az új helyzethez, ez azonban nem mindig egyszerű, ezért a közlekedők megértését kérték.

Ezt is ajánljuk a témában

„Még a legkisebb utcákban is gigadugó van”

Valamivel az iskolakezdés után Wintermantel Zsolt, a kormánypártok budapesti frakcióvezetője is kifejtette véleményét a témában. 

A fideszes politikus arra hívta fel a figyelmet, hogy 

egy átlagos szeptemberi hétfői napon 18, míg kedden 16 százalékkal volt lassabb a forgalom Budapest belvárosában, mint a megszokott. 

Wintermantel azt is hozzátette, 10 kilométert két és fél perccel több időbe került megtenni a gépjárműveknek, ennyivel többet araszoltak a vezetők – ez pedig meglátszott a légszennyezettségi adatokon is.

Ezt is ajánljuk a témában

Kubatov Gábor, a Fidesz alelnöke pedig még ennél is erősebben szúrt oda a Karácsony-féle városvezetésnek. „Úgy, de úgy unom ezt a kétbalkezes, ügyefogyott főpolgármestert! 

Beállt a város. Még a legkisebb utcákban is gigadugó van…”

 – írta hónapokkal ezelőtt Kubatov.

Ezt is ajánljuk a témában

„Ez semmi másra nem jó, mint az autós közlekedés ellehetetlenítésére”

Kíváncsiak voltunk, hogy a nyár óta eltelt hónapok hoztak-e bármilyen változást Budapest útjain. Változott- e taxistársadalom véleménye a főváros közlekedésről. Ezért megkérdeztünk egy független taxist a témában.

„Teljes fejetlenség és káosz jellemzi a budapesti forgalomszervezést. Az, hogy a belvárosban lezárták és átforgatták az utcákat – többek között a VII. és VIII. kerületben – taxis szempontból azt eredményezte, hogy 

azt a célpontot, amit korábban két perc alatt el lehetett érni, macsak úgy lehet megugrani, hogy kis túlzással a fél kerületet átautózzuk” 

– mondta el a Mandinernek Horancsek Róbert. 

Elhangzott, hogy az M3 metró felújítása során a fővárosi városvezetés egy úgynevezett BKK-sávot hozott létre, például a Múzeum körúton amely a KRESZ-ben nem létező fogalom.

„A hivatalos magyarázat – már amennyire Karácsony Gergelyék nyilatkozatait annak lehet venni – az volt, hogy a metrópótló buszok közekedését próbálták elősegíteni. Megjegyezném, hogy már eleve a táblázás is hibás volt. A Kálvin térről az Astoria felé haladva az első sáv volt a kerékpárosoké, a második a már említett BKK-sáv, a harmadikon haladt a belső forgalom, a negyedik sávot, ami villamossáv volt tulajdonképpen pedig használták a buszok is. Egy szerencse volt, hogy sem a rendőrség, sem a közterület felügyelők nem csináltak abból problémát, hogy a taxisok a BKK-sávot is használták” – ismertette a taxis.

Horancsek úgy tudja, hogy a védett kerékpárutaknak igazából sok közük nincs Budapest „zöldebbé és élhetőbbé” tételéhez, pusztán arról van szó, hogy erre nyertek különféle forrásokat, amiket így vagy úgy, de meg kell valósítani. „Meg lehetne ezt normálian csinálni. De 

miért kell feltenni a járdára egy biciklisávot, majd az autósávból is egyet átadni a kerékpárosoknak!?

De a legújabb, hogy a XIX. kerületben is elvettek egy sávot az autósoktól” – tette fel a kérdést a tapasztalt sofőr.

Az autós kijelentette, hogy főként a pesti oldal, leginkább a belső kerületek közlekedését nehezítették meg ezekkel az intézkedésekkel. „Ha megnézzük Budán a Déli pályaudvar vagy Kelenföld környékét, akkor megállapíthatjuk ott szélesebbek az utak, így az esetleges forgalmi átszabások is kevésbé éreztetik a hatásukat. Szemben egy nagykörúttal, ahol a két sávból egyet csináltak” – magyarázta.

Sokan gyomorgörccsel indulnak el otthonról

Arra a kérdésre, hogy a pollerek mennyire balesetveszélyesek, illetve milyen károkat tudnak tenni az autókban, a független taxis azt válaszolta, hogy miután a metrópótló buszok eltűntek az utakról, sok taxis megszokásból közlekedett például a Váci út környékén. 

Mikor ezek a zöld cölöpök megjelentek az egyes utcáknál, és egy-egy autó véletlen ráfutott, az nem volt kellemes élmény”

– idézte fel a tapasztalatokat. 

A taxis ezután leszögezte, hogy nem érti, hogy a pollereket miért kell télen, nyáron kint tartani, mikor bizonyos védettnek nyilvánított szakaszokon senki nem kerékpározik”. 

Ez a lépés semmi másra nem jó, mint az autós közlekedés ellehetetlenítésére”

 – húzta alá. 

Horancsek Róbert szerint érdemes lenne azt is megvizsgálni, hogy pszichésen milyen hatása van ennek a bedugított városi közlekedésnek az autósokra és a lakosságra. „Nagyon sok autós már gyomorgörccsel indul el reggel otthonról, hogy mi fogadja majd az utakon. A végeláthatatlan araszolgatások és a lehetetlen helyzetek sokszor odavezetnek, hogy olyan szituációk is ordítozásba csapnak át, amelyeket nyugodtan meg lehetne beszélni, sőt, mi több, egy vállrándítással is el lehetne intézni” – fűzte hozzá. 

Nyitókép: Dugó az Üllői úton. Fotó: Magyar Nemzet/Mirkó István

Összesen 19 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Janika50
2024. július 04. 13:07
A végeredményt látjuk. Amikor a sötétméregzöld, semmihez nem értő, mindent kritizáló, pénzért mindenre képes alakok átveszik a hatalmat, ott ilyesminek kell történie. A komcsi,komcsiivadék liberálbolsi is áll a torlódásban, de neki, nekik mindegy. A feladatuk a semmi, azt mindegy mikor nem csinálják. Nem olyan régen még zöld hullámot -haladón griiiííínewellllet- igyekeztek kialakitani. Méregzőldék piros hullámot. Lahet, csak nekem tünik úgy, de minden forglomirányitó fényjelző készüléknél megnőt a tilos jelzés időtartama. minden irányban. De ne elégedetlenkedjek, elégedetlenkedjünk, mert itt van Euróóóóóópaaaaa! Ne képzeljü, Vitézy jobb lett volna. Sokan kiváló szakembernek tartják, én nem. A buszsávozás eme formáját ő honositotta meg. Ez a buszsáv rendszer arra jó, elmondhatjuk nekünk ilyen is van. Annó az első a Rákoczi úton volt, mikor megszünt a tuja. Elóször csak nap közben volt, ha jól emlékszem 6-tó 19-ig. Csak a busz és a megkülömböztetett jelzést használok közlekedtek ott.
alexandrosz-2
2024. február 24. 07:20
Karigeci, a tahó tarlós, a nőverő degeszdemszkíj ugyan azzal a városházát és az egyetemeinket is megszálló, autósellenes, méregzöld ideológiával fertőzött bandàval dolgoztat. A takonyevő buzi orbánfattyú, a Közlekedési múzeumunkat a Városligetben szemetesgödörrè romboltató, aljas zsidó vitèzi is ezt tolta orrvèrzésig és ma se képes másra. Ettől a bandàtól kaptuk: - az agyonfoltozott, kátyús, szintbe soha nem illesztett közműfedeles utakat - keresztbordákkal, párszáz méterenként, - az áprilistól szeptemberig hétvègére lezàrt belvàrost, a négy sàvon, aszfalton futkàrozó, bringazgató pàrezer eszement barommal, - a futàroknak sztrádàt nyújtó bringasávokat, - a piroshullàmot, - a felszámolt parkolók ezreit, - az eszement parkolási díjakat (melyekből pakoló egy se épült soha). Új találmányuk a végleges utcalezàrogatás, az összevissza egyirányúsitgatás.
atti64
2024. február 23. 21:06
KARÁCSONYFÁT TAKARITSÁTOK EL AZ UTBOL!!!!!!!!!!!!!!!!!IGY IS MARAD BÖVEN PATKÁNYBOL!!!!!!!!!!!BALOLDALI FASSZOPOKBOL BÖVEN VAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
2024. február 23. 15:52 Szerkesztve
Mondjuk kifelé az Üllői úton a Könyves Kálmán krt és az Üllői út sarkán megoldották ügyesen, hogy még egy közlekedési lámpát is betettek mini járdaszigettel a híd mellől jobbra fordulni kívánó autósoknak jól. Eddig kb két sávon lehetett kifordulni jobbra, most már ez nem megy. Az autósor meg feltorlódik jól a Nagyvárad térig, akkor is, amikor még nincs is teljes csúcsforgalom. Ja, és a csúcs az, amikor még rendőrautót is láttam benézni ezt a részt, nem hogy olyat, aki ritkábban jár erre, és besorolna a jobboldalra...
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!
Mindent egy helyen az olimpiáról