„Szeretném nagyon-nagyon világosan elmondani mindenkinek, aki számára fontos, hogy mi történik a fővárosban, hogy én előbb fogom választani a pénzügyi csődöt, mint azt, hogy a 4-6-os villamos tízpercenként járjon. Nem vagyok hajlandó csonkítani a közszolgáltatásaink minőségét" – jelentette ki Karácsony Gergely a Fővárosi Közgyűlés ülésén 2022. április 27-én. Bár a villamosok valóban nem járnak tízpercenként, a közszolgáltatás minősége egyértelműen csökkent, hiszen a péntektől bevezetett járatritkítások romba döntötték a budapesti tömegközlekedést.
A Budapesti Közlekedési Központ Facebook-oldalát is ellepték az őrjöngő utasok, akiknek a BKK megpróbálja elmagyarázni, hogy „gyakorlatilag észrevehetetlen" menetrendi változásokról beszélünk. Csakhogy ez nem igaz.
Az utasok százával panaszolják, hogyan nehezítette meg a közlekedésüket a döntés, ám a BKK a fővárosi vezetés hozzáállásának megfelelően tudomást sem akar venni róluk. Ahogyan Vitézy Dávid korábbi közlekedési államtitkár is fogalmazott: „Karácsony Gergely főpolgármester azzal indokolta a mától hatályba lépő és 53 járatot érintő járatritkítási csomagot tegnap, hogy a home office-nak, és a rugalmas munkabeosztásnak köszönhetően az átlagosnál kevesebben utaznak. Egy a gond: erről a budapestieknek nem szólt senki, mi pedig utazni szeretnénk.”
A járatritkítás a főpolgármester szövetségeseit is kiborította: Őrsi Gergely, a II. kerület MSZP-s polgármestere egyeztetéseket kezdeményez, hogy a BKK vizsgálja felül a döntést, az LMP pedig egyenesen felszólította Karácsony Gergely, hogy a BKK vonja vissza a járatritkításokkal kapcsolatos határozatot.
Egy magát zöldnek valló polgármester nem teheti meg, hogy a külső kerületekből ingázó és tudatosan tömegközlekedő budapestieket előzetes tájékoztatás nélkül, a kerületi vezetőséggel való egyeztetés megkerülésével, mondvacsinált okokra hivatkozva hosszabb menetidőre kényszeríti
– írja a párt.