Lázár elárulta: megvannak a budapesti gigaprojekt tervei, millenniumi városközpont épülhet
Repkednek a nullák: a világ egyik legnagyobb ingatlanfejlesztője a század legnagyobb beruházását hajthatja végre Zuglóban.
Lukács András szerint „már semmi ne épüljön az országban, ami nem létfontosságú”.
Lukács András a Népszava hasábjain kereste arra a választ, hogy „Miként épüljön meg a budapesti Dubaj?”.
Azonban már rögtön a véleménycikk bevezetőjében leszögezte, hogy „sehogy ne épüljön meg a Rákosrendező területére tervezett nagyberuházás,
sőt már semmi ne épüljön az országban, ami nem létfontosságú.
Minden építkezést, amit csak lehet, haladéktalanul le kell állítani” – húzta alá a Levegő Munkacsoport elnöke.
Hozzátette,
Magyarország ma már 2,4-szer nagyobb mértékben használja fel a biokapacitását, mint amennyit szabad lenne, ha az elkövetkező évtizedekben is szeretnénk életben maradni”.
„A biokapacitás a természeti környezet azon képessége, hogy előállítsa az ember által felhasznált biológiai anyagokat, valamint feldolgozza az ember által termelt hulladékot” – magyarázta.
„Minden egyes ember sokat tehet azért, hogy megfékezzük a mindannyiunk pusztulását előrevetítő folyamatokat. Tájékozódjunk és tájékoztassunk (...) valamint támogassuk azokat a mozgalmakat, szerveződéseket, amelyek azért dolgoznak, hogy megóvják a létfeltételeinket biztosító természeti javakat!” – zárta gondolatait a Levegő Munkacsoport elnöke.
Mint ismert, Lázár János építési és közlekedési miniszter még december elején tartott sajtótájékoztatót arról a Rákosrendezőre tervezett gigaberuházásról, melyet „MaxiDubajként” kezdtek emlegetni.
A tárcavezető a tájékoztatón aazt mondta, hogy nagy ívű fejlesztés készül, ami meglehetősen komoly erőforrást igényel az államtól és a magánbefektetőtől is. Több részre bonthatják a 130 hektáros területet: 30-35 hektárt a MÁV használna tovább, mintegy 60-65 hektárt érintene a beépítés, 25-30 hektáron pedig Budapest legnagyobb és legmodernebb közparkja létesülne.
A megmaradó vasúti pályákat lefednék, és felé húznák a közparkot. Az állam egymilliárd euró, mai árfolyamon nagyjából 380-400 milliárd forintból fejlesztené az itteni közlekedési, vagyis vasúti, közúti, kerékpáros és gyalogos infrastruktúrát. A területszennyezés kezelésére önmagában 20 milliárd forintot szánnak.
Nagyot álmodnak: a beruházó akár 4, de az is lehet, hogy 8 milliárd eurónyi összeget tesz le asztalra, ráadásul állami támogatást sem kér a projekthez, mint Lázár fogalmazott: „nem a pénzért, hanem a lehetőségért választhatja Magyarországot”.
***
Ezt is ajánljuk a témában
Repkednek a nullák: a világ egyik legnagyobb ingatlanfejlesztője a század legnagyobb beruházását hajthatja végre Zuglóban.
Nyitókép: Vitézy Dávid Facebook-oldala