Emlékeznek még az Olvasók Őrsi Gergely II. kerületi szocialista (?) polgármester azon posztjára, amelyben mások mellett amiatt vonta kérdőre a Karácsony Gergely-féle városvezetést, mert az 56-os, az 56A, az 59-es és a 61-es budai villamosvonalakat érintő munkálatokba becsúszott egy apró hiba? Mégpedig a következő: akadálymentes villamoshoz nem akadálymentesített megálló létesült. „Sajnos a megállók felújítása sem (lett) teljes, hiszen 2023-ban már talán nem kegy, hanem alap hozzáállás, hogy egy villamosmegálló legyen akadálymentes, pláne, ha amúgy is hozzá kell nyúlni” – írta elkeseredettségében a városvezető.
Vitézy Dávid korábbi közlekedési államtitkár fel is vetette, úgy értesült, a Walter Katalin vezette Budapesti Közlekedési Központot (BKK) valamiért kihagyták a beruházásból, miközben az összes korábbi, ehhez hasonló projektet (amelyek az alacsonypadlós CAF-villamosokat képessé tették az egyes vonalakon történő közlekedésre) ők menedzselték, így a Bartók Béla úton vagy az Alkotás utcában.
Kérdeztük ugyan a szintén baloldali főpolgármestert és stábját, mégis hogy sikerült ezt összehozni, de végül csak a BKK-tól kaptunk választ: ebben kifejtik, azokat a megállókat tették akadálymentessé – Kelemen László utca, Zuhatag sor, Heinrich István utca –, melyek eredeti hossza nem volt elegendő a CAF-villamosok közlekedtetéséhez. A többi megállót pedig nem akadálymentesítették, „az nem is volt feladata a vállalkozónak”, mert a vonal fejlesztésének célja kizárólag az újonnan érkező villamosok működtetéséhez szükséges feltételek megteremtése – pályafelújítás, kitérőcsere és áramellátás fejlesztése – volt.