Szeptember 1-jétől, azaz péntektől járnia kellene a Hűvösvölgyig vezető vonalon az újonnan beszerzett, alacsonypadlós CAF-villamosoknak.
A rekonstrukció június közepén startolt, s augusztus végéig tartott. Ezen időszakban az 56-os, az 56A, az 59-es és a 61-es villamosokat csak egy rövidebb szakaszon lehetett elérni. De a projekt nem egészen úgy sikerült, ahogy azt az erre utazók és a helyiek szerették volna.
Őrsi Gergely, a II. kerület minapi Facebook-posztja is erre hívta fel a figyelmet – nem mellesleg, komoly kritikával illette a Karácsony Gergely-féle városmenedzsmentet: „a Főváros alvállalkozói a Szilágyi Erzsébet fasornál végzett pályafelújítási munkálatok során többmillió forintos kárt okoztak a fasori fákban. (…) És sajnos a megállók felújítása sem teljes, hiszen 2023-ban már talán nem kegy, hanem alap hozzáállás, hogy egy villamosmegálló legyen akadálymentes, pláne, ha amúgy is hozzá kell nyúlni.”
Vagyis sikerült a fővárosnak zöld lámpát adnia egy padkával ellátott villamosmegálló létesítésének úgy, hogy a felújítás alapvető célja az akadálymentesítés volt.
A szocialista polgármester bejegyzése alatt Vitézy Dávid, korábbi közlekedésügyi államtitkár is reagált a történtekre. Mint írta, úgy értesült, a BKK-t valamiért kihagyták a beruházásból, miközben az összes korábbi, ehhez hasonló projektet (amelyek az alacsonypadlós CAF-villamosokat képessé tették az egyes vonalakon történő közlekedésre) ők menedzselték, így a Bartók Béla úton vagy az Alkotás utcában.