Óriási blama Budapesten: még az ellenzéki polgármester is nekiment Karácsony Gergelyéknek

2023. szeptember 01. 12:02

Úgy sikerült a fővárosnak zöld lámpát adnia egy padkával ellátott villamosmegálló létesítéséhez, hogy a felújítás alapvető célja tulajdonképpen az akadálymentesítés volt. A BKK szerint más volt a fejlesztés célja.

2023. szeptember 01. 12:02
Őrsi Gergely, Karácsony Gergely
Nagy Gábor
Nagy Gábor

Szeptember 1-jétől, azaz péntektől járnia kellene a Hűvösvölgyig vezető vonalon az újonnan beszerzett, alacsonypadlós CAF-villamosoknak.

A rekonstrukció június közepén startolt, s augusztus végéig tartott. Ezen időszakban az 56-os, az 56A, az 59-es és a 61-es villamosokat csak egy rövidebb szakaszon lehetett elérni. De a projekt nem egészen úgy sikerült, ahogy azt az erre utazók és a helyiek szerették volna.

Őrsi Gergely, a II. kerület minapi Facebook-posztja is erre hívta fel a figyelmet – nem mellesleg, komoly kritikával illette a Karácsony Gergely-féle városmenedzsmentet: „a Főváros alvállalkozói a Szilágyi Erzsébet fasornál végzett pályafelújítási munkálatok során többmillió forintos kárt okoztak a fasori fákban. (…) És sajnos a megállók felújítása sem teljes, hiszen 2023-ban már talán nem kegy, hanem alap hozzáállás, hogy egy villamosmegálló legyen akadálymentes, pláne, ha amúgy is hozzá kell nyúlni.”

Vagyis sikerült a fővárosnak zöld lámpát adnia egy padkával ellátott villamosmegálló létesítésének úgy, hogy a felújítás alapvető célja az akadálymentesítés volt.

A szocialista polgármester bejegyzése alatt Vitézy Dávid, korábbi közlekedésügyi államtitkár is reagált a történtekre. Mint írta, úgy értesült, a BKK-t valamiért kihagyták a beruházásból, miközben az összes korábbi, ehhez hasonló projektet (amelyek az alacsonypadlós CAF-villamosokat képessé tették az egyes vonalakon történő közlekedésre) ők menedzselték, így a Bartók Béla úton vagy az Alkotás utcában.

„Szerintem ez a példa csak megerősíti, miért van szükség kompetens és minden közlekedési módért egyszerre felelő BKK-ra, és azt, hogy hiba a közlekedésszervezési intézményrendszer széttagolása, leépítése” – jegyezte meg Vitézy.

Az ügyben kerestük a főváros sajtóosztályát, s magát a főpolgármestert is,

– ugyanis úgy tudjuk, hogy a BKV-n keresztül közvetlenül ők menedzselték a projektet, –

hogy mondják el a véleményüket, hogy csúszhatott ennyire félre a felújítás, miért hagyták ki a BKK-t a projektből, s hogy mikorra várható a hiba kijavítása; válaszokat azonban nem kaptunk. (Amennyiben ezek mégis befutnának, frissítjük cikkünket.)

Őrsi Gergely
A baloldali polgármester sem érti, mi történt
Forrás: Facebook

Ugyanakkor reagált a Mandiner.hu-nak Őrsi Gergely. Mint mondta, meggyőződése, hogy egy villamosmegálló esetében nem kegy, hanem alaphozzáállás, hogy azt igyekeznek akadálymentesíteni, főleg akkor, ha amúgy is hozzá kell ahhoz nyúlni.

„Bízom benne, hogy a hiányosságot sikerül pótolni, hiszen a villamospálya felújítása, az általunk elvégzett útjavítás a Szilágyi Erzsébet fasoron és az érkező CAF villamosok fontos fejlesztések, melyek kényelme-sebbé és könnyebbé teszik az utazásokat ezen a vonalon” – fogalmazott a polgármester.

Hozzátette,

számára se tiszta, hogy melyik fővárosi cég milyen részfeladatot végez,

de úgy tudja, hogy a Főváros meg fogja oldani a problémát, „és pótolják a hiányosságot, így összességében minden adott lesz, hogy kényelmesebben utazhassunk a CAF-villamosokon”.

Emlékezetes – kapcsolódó, másfél évvel ezelőtt épp a portálunk felületén jelent meg szakpolitikai írás a projekt nyomán. Ebben említésre került egy, a Fővárosi Közgyűlés elé, kormánypártok által benyújtott előterjesztés, amely arra tett javaslatot, hogy „az 56-os és 61-es villamosvonal Széll Kálmán tér és Hűvösvölgy közötti szakaszának Karácsony Gergelyék által tervezett részleges és tűzoltás jellegű felújítási munkái helyett, a Közgyűlés a vonal átfogó felújítása és akadálymentesítése mellett foglaljon állást, deklarálva a Nyúl utcai és a Nagyajtai utcai villamosmegállók megmaradásának és akadálymentesítésének, valamint a hűvösvölgyi P+R kapacitás fejlesztésének szükségességét”.

Az előterjesztés nem ment át a grémium baloldali többségén.

Cikkünk megjelenését követően az BKK lapunkkal közölte:

„A vonal fejlesztésének célja kizárólag az volt, hogy a CAF-villamosok közlekedéséhez szükséges feltételeket megteremtse, ami jelen esetben a pálya felújítását, a Hűvösvölgyi kitérő cseréjét és az áramellátás fejlesztését jelentette. A Kelemen László utca, a Zuhatag sor, valamint a Heinrich István utca megállóhelyek hossza nem volt megfelelő, ezért azokat is át kellett építeni, egyúttal pedig akadálymentessé is tették. Azonban a többi megállót nem akadálymentesítették és – cikkük állításával ellentétben – az nem is volt feladata a vállalkozónak.”

Nyitókép: Facebook

 

Összesen 28 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Átoperált Kiscsoportos
2023. szeptember 01. 16:35
"Megvolt a 2024-es költségvetés első módosítása, a 2023-asat pedig hetente egyszer írják át" (hvg) Erről nyüszítsetek, Cigánycselédek! EU adjál nekünk 3,9 milliárd €-t! De mi nem akarunk eladósodni és főleg nem €-ban! Magyarország 3,9 millió euró hitelt kér az uniótól energetikai fejlesztésekre és zöld átállásra. Ez nagyjából annyi pénz, amennyibe két világverseny (a kapcsolódó, zömében soha meg nem térülő beruházásokkal együtt) plusz egy augusztus huszadikai tűzijáték kerül. Szerintem ezek nélkül egészen jól ellett volna az ország, és akkor most nem kellene pénzért kuncsorogni. Ez a pénz annyi, amennyinek a háromszorosát tapsolta el a kormány percek alatt a magánnyugdíjpénztárak kifosztásával. Szerintem egy év alatt sokkal több állami támogatást kapnak az ide települő akkumulátorgyárak. És még hosszasan lehetne sorolni, hogy hol van az a pénz, ami értelmes beruházásokra kellett volna, de inkább elszórták és ellopták. " A vinnyogást most 2 szólamban kérem!!!
Janika50
2023. szeptember 01. 15:42
A katonaságnál belénk sulykolták, hogy kell lebénitani egy település közlekedését. Az valósul meg a fővárosban. Nem tudom biztosan, csak érzés, hogy a forgalom irányító fényjelző készülékeken a piros fény fázis ideje jelenösen megnöt szinte minden kereszteződésben. Látható, hogy minden irányban állnak a közlekedők. Nem kell csek 3-5 másodperc késleltetés. Napi szinten már jelentős idő. És egy gondolat az okozókról. A komonista, -bármilyen egyéb jelzővel illeti magát- eredendően embergyűlölő. Mindent és mindenkit gyűlölnek, valójában egymást is, már várhatók a Rajk perek.
balbako_
2023. szeptember 01. 14:53
Sokasodik a Karácsony dicsőségét hirdető anyag. A légkondi nélküli metró, a csökkentett műszaki tartalom ellenére sokkal drágább, és autóközlekedésre alkalmatlan Lánc híd, a nagy csinnadrattával átadott Blaha Lujza téri zebra, a belváros közlekedésének totális szétzúzása, az életveszélyes vécék, a derékig érő gaz, és a soha el nem készülő Biodóm, a mentést lehetetlenné tevő Karóerdő. Ennyi kárt sem a tatárjárás, sem a 150 éves török uralom, de még a Demszky-járás sem!
Perczel Éva
2023. szeptember 01. 14:18
Nehéz elképzelni egy olyen helyzetet, amikor a Lánchíd gyilkos Grincs magyaráz bárkinek bármiről......pedig ezen a képen éppen ez látszik.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!