Nem szállít Magyarországra kőolajat a Barátság vezeték: a Mol is reagált a kialakult helyzetre
Ugyanakkor a technikai fennakadás nem okoz problémát a térségben.
A 90 000 tonnányi kőolaj a cégcsoport szlovákiai finomítójába kerül.
Azeri Light típusú kőolajszállítmány érkezett a Mol-csoporthoz az azerbajdzsáni ACG mezőről, amelyben a Mol a harmadik legnagyobb tulajdonos. A 90 000 tonna kőolaj a Seavelvet tartályhajón érkezett a törökországi Ceyhan kikötőjéből a horvátországi Omisaljba, ahonnan aztán az Adria vezetéken keresztül a szlovákiai Slovnaft Finomítóba kerül – írja hétfő délután a Portfolio.
Az olajtársaság közleményéből kiderül: a Seavelvet tartályhajó a törökországi Ceyhan kikötőjéből a horvátországi Omisaljba juttatta el a 90 000 tonnányi kőolaj szállítmányt, amely utána az Adria-csővezetéken kerül Pozsonyba
áll a sajtóhoz eljuttatott anyagban, amelyben azt is leszögezik: egyre fontosabb gazdasági összekötő kapoccsá kíván válni Azerbajdzsán és Kelet-Közép-Európa között – a vállalat 2020-ban 9,57%-os részesedést szerzett az azerbajdzsáni gazdaság egyik zászlóshajójának számító ACG olajmezőben, valamint 8,9%-os részesedést a BTC (Baku-Tbiliszi-Ceyhan) vezetékben.
Az ACG olajmező – teljes nevén: Azeri-Chirag-Gunashli olajmező – egyébként 9,57 százalékban a MOL-csoport tulajdonában van, ezzel a magyar vállalat a 3. legnagyobb befektető a projektben: ez a mező a csoport teljes termelésének 15%-át és az összes tartalékának 25%-át teszi ki.
Nyitókép: MTI/Mol