Ahogy mi is beszámoltunk róla, négy közvélemény-kutató cég vezetője is nekiesett Márki-Zay Péterék kampánystábjának, miután utóbbiak azzal vádolták meg őket, hogy használhatatlan kutatási adatokat adtak nekik, amelyekből nem látszott előre, milyen súlyos pofonba szaladhat bele az ellenzék április 3-án.
Történt mindez azután, hogy a volt kampánystáb három tagja nemrég bejelentette, hogy új közvélemény-kutató projektbe kezd. Leporolva a választás előtti kutatások aktáit pedig rájöttek: a kutatócégek is a felelősek a vereségért.
Ezt már nem hagyták szó nélkül az érintettek, így Róna Dániel, a 21 Kutatóközpont igazgatója, aki szerint ez nem igaz, a felmérések kimutatták a súlyosbodó helyzetet, de a kampánycsapat mégis az utolsó pillanatig elhitte, hogy az ellenzék nyerhet. Szerinte ezek után nem hiteles a részükről, hogy ők oktatják most a szakmát, és áttolják a felelősséget az összes hazai kutatóra.
Még az utolsó percben is az ellenzék győzelmét látta
A cikkben a Mediánt vezető Hann Endre arról panaszkodott, hogy a baloldalról és annak médiájától is kaptak hideget-meleget, amikor az ellenzék számára valamilyen negatív felmérési eredményt közöltek.