Lebukott Vitézy Dávid: Szentkirályi Alexandra hamar kiszúrta (VIDEÓ)
„Örülök Dávid, hogy a fővárosi munkádhoz az oldalamat és videóimat használod, sokadjára” – írta a Fidesz-KDNP fővárosi képviselőcsoportjának vezetője.
A Mandiner olvasóit is névre szóló sms-ekkel bombázza a baloldal úgy, hogy soha, semmikor nem adták meg nekik adataikat.
A baloldal a Bajnai Gordon és köre érdekeltségébe tartozó adathalász cégek segítségével építhette ki a szimpatizánsi keménymagját a közösségi médiában – emlékeztet keddi cikkében a Mediaworks Hírcentrum.
Mint arról korábban a Mandiner beszámolt, Péterfalvi Attila, az Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (NAIH) elnöke szerint is felvet adatvédelmi kérdéseket az ellenzék által indított sms-kampány, amely akár hatósági vizsgálat tárgyát is képezheti. Erről ide kattintva olvashat bővebben.
Olvasóink számára emlékezetes lehet, hogy már a 2021-es baloldali előválasztás kapcsán felmerült, százezrek személyes adatai kerültek be a baloldal adatbázisába.
A baloldali előválasztás célja a mozgósítás mellett az adatgyűjtés volt,
az egész folyamat egy nagy adatgyűjtési kampánynak minősül, amivel több százezer ellenzéki szavazó személyes adatait gyűjtötte össze a hat baloldali párt” – nyilatkozta a Nemzetnek Deák Dániel, a XXI. Század Intézet vezető elemzője. Hozzátette: az előválasztás azért hasznos az összefogásnak, mert a választási kampány során így könnyebben tudják mozgósítani és megszólítani a szavazókat, mivel a megadott címeken fogják majd felkeresni őket. Erről itt írtunk bővebben.
Március 20-i Facebook-bejelentkezésében azt hangoztatta, hogy az előválasztás során és azóta összesen nagyjából egy egymillió főből álló adatbázist építettek ki, amelyet a baloldal könnyen mozgósíthat majd a választás napján.
Az Inforádió Aréna című műsorának adott interjúban Márki-Zay ugyancsak erről a nagyon komoly adatbázisról beszélt, amelyet minimum egymilliósra saccolt.
Legalább egymillió választópolgárnak van meg napi szinten az adata, és őket érjük el rendszeresen az üzeneteinkkel”
– fogalmazott.
A jelentős adatbázis kapcsán érdekesség, hogy mint lapunk is megírta: Bajnai Gordon segíthette győzelemhez Márki-Zayt az előválasztáson azokon az adatelemzéssel és kampánytanácsadással foglalkozó cégeken keresztül, amelyeket egykori titkosszolgálati miniszterével, Ficsor Ádámmal hoztak létre – hozta nyilvánosságra az Index, a birtokába jutott dokumentumok alapján. Utóbb kiderült, Bajnaiék adathalász cégcsoportja fizette még Márki-Zayék éttermi számláját is.
A Index birtokába került, egyik felvételen Ficsor egyebek mellett arról beszélt, hogy a 2019-es önkormányzati választáson ők segítették győzelemhez az ellenzéket egyes körzetekben, és a főpolgármester-választáson is. Bajnai bizalmasa konkréten tizenkét körzetről beszélt, ahol beavatkoztak a kampányba és sikerhez is segítették az általuk támogatott polgármester-jelöltet.
Ficsor Ádám elmondta, hogy olyan rendszert építenek, ami „felismeri azokat a szavazókat, akik hajlandóak egy lépéssel közelebb lépni a kampányodhoz”.
Erre 20-30 különböző eszközt is használnak a hírlevelektől kezdve, az online kvízeken, játékokon keresztül, egészen az olyan innovatív elemekig, amelyek például „tanácsot adnak az embereknek, hogy kérjék vissza az adójukat”.
Az adatelemzéssel és kampánytanácsadással foglalkozó cégeket Bajnai az egykori kabinetfőnökével, Szigetvári Viktorral, valamint az egykori titokminiszterével, Ficsor Ádámmal hozta létre. A portál cikke szerint a DatAdat nevű cég mögött olyan üzleti körök is állhatnak, amelyek kifejezetten arra szakosodtak, hogy elrejtsék egyes cégek finanszírozói hátterét, és a tőkét, ami a vállalkozások mögött van.
Az Index birtokába került hangfelvételen Ficsor és Patrick Frank, a DatAdat tájékoztatási igazgatója arról beszélnek, hogyan profilozzák a Facebook és más platformok felhasználóit, és hogy milyen módszerekkel próbálják politikailag átfordítani a potenciális szavazónak ítélt embereket.
Ezekből az információkból a felhasználók akár legszemélyesebb dolgai is kiderülhetnek.
Egy, a napokban indult agresszív SMS-kampányban a becslések szerint azonban kétmilliónyi szavazót – tehát a Márki-Zay által elismert szám dupláját érte el a baloldal – fogalmaz a Mediaworks Hírcentrum.
A SMS-kampány méretéről tanúskodik, hogy olvasóinkat is törvénysértő módon zaklatják SMS-ekben Márki-Zayék (fenti kép),
Erről ide kattintva olvashat bővebben.
Az adatbázis összeállítása azonban felveti az adatvédelmi szabályok megsértését, hiszen sokan kaptak – köztük kormánytisztviselők – névre szóló üzenetet, akik semmilyen adatukat nem osztották meg a szivárványkoalíció pártjaival – teszi hozzá a Mediaworks Hírcentrum.
Nyitókép: Kisbenedek Attila / AFP